مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ایجاد صنعت ام دی اف و صنایع مرتبط با آن در شهرستان کرخه هدفگذاری شده است و باید هرچه سریعتر برای بسترسازی فعالیت این صنعت در این منطقه ورود کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 09 April 2023

حمید رضا فلاح روز یکشنبه در نشستی با موضوع خوشه صنعتی ام دی اف در محل این اداره کل بیان کرد: برای توسعه و تقویت خوشه صنعت ام دی اف و صنایع مرتبط با آن باید یک نقشه راه مشخص شود به همین منظور در نظر داریم این صنعت به طور حرفه ای در شهرستان کرخه به عنوان محور صنعت ام دی اف در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای ایجاد این صنعت در شهرستان کرخه انجام شده است، افزود: نخستین گامی که در این مسیر باید برداشته شود زراعت و تولید چوب برای این صنعت است که در حوزه کرخه می‌توان این کار را با راهنمایی سازمان جهاد کشاورزی انجام داد.

فلاح گفت: جهاد کشاورزی باید برای توسعه و تقویت این خوشه ورود کند و برای تولید چوب و تامین مواد اولیه این صنعت، برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: یک شرکت سرمایه گذار در این صنعت در قالب یک شرکت تعاونی باید تعیین و یک قطعه زمین برای ایجاد شهرک صنعتی ام دی اف در این شهرستان مشخص شود.

وی از اتحادیه حوزه ام دی اف در این بخش خواست برای ایجاد بستر صنعت ام دی اف در این شهرستان مشارکت لازم را داشته باشد.

فلاح با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات برای سرمایه گذاران و فعالان این حوزه نهایت همکاری را خواهیم داشت، گفت: نیاز است افرادی از سوی اداره فنی و حرفه ای برای کار در این صنعت آموزش ببینند ضمن اینکه منابع طبیعی نیز برای کاشت درخت، اراضی را مشخص کند.

شهرستان کرخه در شمال غربی خوزستان و در امتداد رودخانه کرخه قرار دارد و یکی از اهداف راه اندازی این صنعت در این شهرستان داشتن منابع آبی و خاکی مناسب برای تولید چوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار