مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ۲ هفته ۵۶۵ مگاولت آمپر با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۹ هزار میلیارد ریال به ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع استان اضافه شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 19 July 2023

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: با هدف آماده‌سازی شبکه و عبور از پیک مصرف سال ۱۴۰۲، در ۲ هفته ۵۶۵ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه برق استان اضافه و وارد مدار شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی فاز دوم پست ۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی اهواز به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریال وارد مدار شد که تقویت بخش انتقال و تغذیه پست‌های فوق توزیع پایین دست را به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: در پروژه مهم دیگری ترانس سوم پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر و سرمایه‌گذاری ۳۱۵۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با این افزایش ظرفیت، درصد بارگیری از ترانس‌های منطقه و ریسک بهره‌برداری کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

دشت‌بزرگ اظهار کرد: همچنین پست سیار شهید معماری شادگان به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد ریال برای تقویت برق این شهرستان نصب و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: برای تقویت برق کلانشهر اهواز نیز ۲۰ مگاولت آمپر (تعویض ترانس) به ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت کشاورزی با ارزش سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی اضافه و وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: علاوه بر این پروژه‌ها، خطوط انتقال برق نیروگاه چم‌شیر با ارزش سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریال به پایان رسیده و ۳ مورد تعویض ترانس در پست‌های آبادان، بهبهان و دزفول برای حفظ پایداری شبکه انجام شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد.

با توجه به شروع پیک مصرف، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار