رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان اردبیل گفت: چهار نفر از ورزشکاران نابینا و کم بینای اردبیلی به مسابقات جهانی بیرمنگام انگلستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 13 August 2023

بهزاد سالمی در گفتگویی، اظهار کرد: ورزشکاران اردبیلی در چهار رشته گلبال، فوتبال، جودو و پاورلیفتینگ در این اعزام با رقبای مطرح جهانی مبارزه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: از استان قهرمان‌پرور اردبیل در سه رشته از میان رشته‌های اعزامی ورزشکاران و قهرمانان ملی و جهانی این هیئت در ترکیب کاروان اعزامی حضور خواهند داشت.

رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل افزود: مهدی طالعی فوتبالیست اردبیلی عضو تیم ملی فوتبال نابینایان که در حال حاضر به علت اشتغال به تحصیل و سکونت در آذربایجان شرقی به فعالیت خود ادامه می‌دهد نیز در ترکیب کاروان اعزامی می‌باشد.

سالمی تصریح کرد: ملی پوشان گلبالیست اردبیلی محمد پرنیا و مصطفی شهبازی در ترکیب تیم ملی گلبال کشور تیم اعزامی را همراهی می‌کنند و امیدواریم همچون گذشته با افتخارآفرینی در میادین جهانی بدرخشند.

سالمی افزود: همچنین قهرمان و پهلوان نامدار رشته پاورلیفتینگ احد جواهری با کوله باری از تجربه و افتخار از استان اردبیل به این مسابقات اعزام می‌شود.

وی اظهار کرد: احد جواهری سال‌های متمادی در مسابقات قهرمان کشوری خوش درخشید و با ثبت ۶۱۵ کیلوگرم در مجموع سه حرکت اسکات، پرس سینه و لیفت قهرمان مسابقات کشوری در وزن ۸۲/۵ شد و در انتخابی تیم ملی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل گفت: پهلوان احد جواهری در این وزن رکورددار جهان است که در سال ۱۳۹۴ در جریان برگزاری مسابقات جهانی کره جنوبی با ثبت رکورد ۶۴۰ کیلوگرم رکورد دنیا را به نام خود ثبت کردند که خوشبختانه تا به حال این رکورد جابجا نشده و متعلق به این ورزشکار اردبیلی است.

سالمی افزود: در مسابقات پیش رو با آرزوی موفقیت برای کلیه ورزشکاران اعزامی امیدواریم ورزشکاران این استان توانمندی‌های منحصر به فرد خود را به معرض نمایش گذاشته و برای کشور افتخار آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود احد جواهری با کسب مقام قهرمانی مسابقات رکورد خود را جابه‌جا و رکورد جدیدی را در این مسابقات از خود به جای بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار