معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران در ساخت سالن‌های سینمایی، فرهنگی و هنری مشارکت کرده و در این بخش ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 22 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، سعید نوریان شامگاه دوشنبه در رونمایی از پوستر نمایش «شاه اسماعیل» در اردبیل اظهار کرد: دولت بودجه کافی برای ساخت سالن‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری را ندارد و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در این حوزه استفاده کنیم تا با مشارکت آن‌ها زمینه ساخت و توسعه چنین فضا‌هایی فراهم آید.

وی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها در انتشار اخبار و رویداد‌های حوزه فرهنگی و هنری تصریح کرد: دهه ۶۰ و ۷۰ کتابخانه شماره ۲ اردبیل به تئاتر شهر اردبیل تبدیل شده بود و ما شاهد نمایش آثار به صورت منظم و هفتگی در این فضا بودیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تالار شهر اردبیل بیش از ۱۲ سال است که شروع شده، ولی هنوز به نقطه بهره‌برداری نرسیده که دولت سیزدهم مصمم است این پروژه را تا پایان مأموریت خود به سرانجام رسانده و به بهره‌برداری برساند.

نوریان افزود: در این مجموعه فرهنگی، هنری ۲ سالن اختصاصی برای موسیقی و تئاتر دیده شده که امیدواریم اهالی نمایش و تئاتر از فضای فراهم شده در تالار شهر بتوانند بیشترین استفاده و بهره را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها سالن فدک برای برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری وجود دارد، ولی سعی ما بر این است تا پلاتوی نجفلو را به همراه پلاتوی فدک مورد بازسازی و تجهیز قرار دهیم تا امکان نمایش آثار و اجرای تئاتر فراهم آید.

نوریان اضافه کرد: متأسفانه بین مردم و تئاتر در این سال‌ها فاصله افتاده و بهتر است با تولید آثار فاخر نظیر شاه اسماعیل این خلأ را جبران کرده و مردم را بیشتر به دیدن آثار فرهنگی، هنری به ویژه تئاتر و سینما ترغیب و تشویق کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه تولید برخی از آثار در سال‌های گذشته به کم رونق شدن تئاتر و سینما شتاب بیشتری بخشید و این ضربه مهلک بر پیکره سینما و تئاتر بود که جبران آن نیز بسیار سخت است.

نوریان حضور موفقیت‌آمیز نمایش شاه اسماعیل را در جشنواره فجر سال گذشته یادآور شد و اظهار کرد: علاوه بر نمایش شاه اسماعیل، از خلخال و مشگین‌شهر آثاری به مرحله منطقه‌ای و حتی فجر راه یافته بودند که این نشان می‌دهد تئاتر دیرین استان اردبیل توانمندی حضور در عرصه‌های مختلف را دارد و باید به تولید این آثار کمک کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری انتخابات انجمن نمایش در استان خبر داد و تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است تا شرایط مناسبی را برای اهالی تئاتر و نمایش فراهم کنیم تا بتوانند از شرایط به وجود آمده بهره ببرند.

در این مراسم از پوستر نمایش شاه اسماعیل رونمایی شده که قرار است این نمایش از دوم شهریور تا ۱۵ این ماه در اردبیل به روی صحنه رفته و با همراهی علاقه‌مندان این اثر فاخر تاریخی نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار