امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: شهدای سوم شهریور هویت و شناسنامه شهرستان بیله‌سوار هستند که پاسداشت جوان‌مردی‌ها و رشادت‌های آنان وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 25 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بیله‌سوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ اظهار کرد: شهدای سوم شهریور بیله‌سوار در واقع هویت و شناسنامه شهرستان هستند و پاسداشت جوان مردی‌ها و رشادت‌های آنان به ویژه در انتقال به نسل جدید، وظیفه همگانی است.

وی افزود: مردمان این شهرستان همواره دلاور مردانی را در طول تاریخ تربیت کردند که هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب در دفاع از کیان و ناموس خود سنگ تمام گذاشتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند که روح همه این شهدا قرین رحمت الهی باشد.

خطیب جمعه شهرستان بیله‌سوار در ادامه ضمن اشاره به اجرای عالی و بی‌نظیر مراسم کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات این برنامه دیدار دست اندرکاران کنگره با مقام معظم رهبری بود.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار صمیمانه، نقش استان اردبیل را طول تاریخ به ویژه گسترش تشیع در کشور در زمان صفویه را توصیف کرد و قابل تحسین دانست.

وی از تمامی عوامل و دست اندرکاران این برنامه فاخر ملی و ارزشی در استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در واقع شناسنامه و هویت استان هستند که مسئولان دولتی وظیفه دارند با تلاش و پشتکار و مردمی بودن دین خود را به این شهدا ادا کنند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت تصریح کرد: دولت تمام توان خود را گذاشته است تا مشکلات ناشی از گذشته را حل کند که این امر قابل تحسین است، ولی انتظار ما از دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی این است در راستای گسترش وضعیت معیشت و سفره مردم بیش از این تلاش کنند.

حجت‌الاسلام عزیزی در پایان توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، یکی از مصادیق تقوا را امانت داری و رازداری دانست و افزود: اهمیتی که دین مبین اسلام برای حفظ آبروی انسان تاکید کرده در هیچ کدام از ادیان توحیدی به آن اندازه به آن تاکید نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر حفظ اسرار اشخاص در جامعه توسط مؤمنان رعایت نگردد، انسان نه تنها در آخرت مستوجب عذاب خواهد شد بلکه در همین دنیا دچار عقوبت گناه می‌شود.

خطیب جمعه بیله‌سوار در پایان از خطبه‌های شیوا و عالمانه حضرت الله سیدحسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خصوص دفاع از حقابه مغان و نیز حمایت‌ها و عنایت‌های استاندار انقلابی و جهادی استان در راستای تأمین منابع پایدار برای شهرداری بیله‌سوار تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار