سهامداران طرح اراضی کشاورزی جفیر در خوزستان خواستار رسیدگی سازمان جهاد کشاورزی استان به بحث واگذاری این اراضی به اعضای تعاونی‌های ۱۶ گانه این طرح و صدور اسناد مالکیت شدند.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 04 September 2023

داریوش غریب‌وند یکی از اعضای تعاونی ایثار ۱۰ ایذه و نماینده سهامداران طرح اراضی کشاورزی جفیر اظهار کرد: اراضی کشاورزی جفیر در قالب طرح محرومیت زدایی در سال ۱۳۷۴ به صورت واگذاری اجاره به شرط تملیک ۱۰ ساله، به ایثارگران خوزستان که پس از جنگ شغل رسمی نداشتند، واگذار شد.

وی افزود: در آن سال‌ها از ما ۲۷ هزار تومان پول گرفتند که می‌توانستیم با این عدد چهار خانه خریداری کنیم و عدد بسیار بالایی بود. در این زمینه ۱۵ شرکت تعاونی از شهرهای استان خوزستان و یک تعاونی از استان یزد تشکیل شد.

این جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی گفت: در همان سال‌ها یک اعتبار ۴.۵ میلیارد تومانی از سوی بانک کشاورزی برای تسطیح و کانال کشی اراضی به قرارگاه‌های مختلف اختصاص داده شد تا ایثارگرانی که عضو این تعاونی‌ها بودند و پول پرداخت کرده بودند در این طرح و اراضی کشاورزی مشغول به کار شوند.

غریب‌وند ادامه داد: اکنون بیش از ۲۸ سال از این جریان گذشته است و همه اعضای تعاونی‌ها که عمدتا ایثارگر و خانواده شهید هستند همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. بیش از نصف اعضای تعاونی‌ها فوت کرده و یا ناامید شده‌اند و حتی برخی سهم خود را فروخته‌اند.

وی بیان کرد: این طرح حدود ۴۰ هزار هکتار است و بسیاری از زیرساخت‌هایی که برای طرح در سال‌های قبل آماده شده بود از جمله پمپ‌ها و کانال‌ها، تخریب شده و از بین رفته است.

نماینده سهامداران طرح اراضی کشاورزی جفیر خوزستان گفت: این اراضی پس از ۱۰ سال پرداخت اجاره باید به اعضای تعاونی‌ها که ۳۲۵۰ نفر هستند واگذار می‌شد اما سازمان جهاد کشاورزی تاکنون ۲۵ سال اجاره دریافت کرده است و هنوز اراضی را به اعضای تعاونی‌های ۱۶ گانه که عمدتا ایثارگر و جانبازان جنگ هستند تحویل نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح باید پس از ۱۰ سال واگذار و سند مالکیت برای اعضا صادر می‌شد اما هر روز با یک بهانه مانع واگذاری اراضی طرح به اعضا می‌شوند و در این زمینه انتظار داریم تا به این مساله به صورت جدی رسیدگی شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار