شهردار خلخال گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازهای آپارتمانی و با ارتفاع در شهر خلخال آتش نشانی این شهر نیازمند خرید امکانات اطفای حریق در ارتفاع است.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 30 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، ودود محمدی نیاری امروز در حاشیه برگزاری مانور اطفای حریق و امداد نجات در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی خلخال اظهار کرد: شهر خلخال به لحاظ ساخت ساز‌های جدید ونیل به آپارتمان سازی‌های بلند مرتبه نیازمند امکانات جدید آتش نشانی از جمله نردبان‌های با متراژ بالا و خودرو‌های آتش نشانی فوق سنگین دارد.

وی افزود: خرید یک نردبان و خودروی فوق سنگین آتش نشانی که مجهز به پمپ‌های فشار قوی برای عملیات در ارتفاع باشد، بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که فعلا شهرستان خلخال فاقد این امکانات است و، اما در حال حاضر به لحاظ نبود امکانات برای آتش نشانی شهرداری خلخال یک طرح و ایده خلاقانه استفاده می‌شود.

شهردار خلخال بیان کرد: در این ایده سبد حمل آتش نشان برای اتصال به جرثقیل برای مهار آتش سوزی در ارتفاع انجام می‌شود و امیدواریم که با تامین منابع مالی مورد نیاز بتوان نسبت به خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز در آتش نشانی خلخال اقدام کرد.

محمدی با اشاره به مانور عملیاتی آتش نشانی در خلخال عنوان کرد: امروز در این مانور، عملیات نجات فرد مصدوم در طبقه سوم و مهار آتش در ارتفاع بیش از ۲۰ متر انجام شد و در این عملیات آتش‌نشانان خلخال در کنار آموزش‌های ضمن خدمت حضوری و تئوری، به صورت میدانی محک زده شدند که سرعت عمل، دقت و استفاده از ست هیدرولیکی برای نجات مصدومین و فرود از ارتفاع وحمل مصدوم و مهار آتش سوزی و کمک به هم تیمی‌ها در بحران وحوادث ارزیابی شد که نیازمند حمایت مسؤولان شهرستان برای خرید و تجهیز امکانات برای آتش نشانان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سبد ابداع شده برای مهار آتش که توسط محمدرضا بابایی که مسؤول فعلی واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خلخال است این امکان را به کاربر آتش نشان می‌دهد که با با تعبیه شیرمخصوص جهت اتصال به کلیه شلنگ‌های خودرو‌های آتش نشانی با استفاده از یک کوپلینگ است که در هنگام عملیات سریعا شلنگ‌ها به این شیر در کنار سبد اتصال یافته و با فشار آب برای مدیریت مهار آتش در ارتفاع به کار گرفته می‌شود.

در این مانور عملیاتی برنامه‌های متنوعی از جمله اطفا حریق در انبار نفت دانشگاه آزاد اسلامی، نجات مصدوم از ارتفاع، حمل مصدوم و نجات مصدوم فرضی در حادثه سانحه رانندگی با استفاده از ست هیدرولیکی و حضور تیم‌های آتش نشانی از دو ایستگاه آتش نشانی شماره یک و دو خلخال برگزار شد که ۲۰ آتش نشان فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کردند.

در پایان مراسم سپس به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مسؤولان شهرستان خلخال به اتفاق آتش نشانان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه پلاسکو و حادثه سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان درحمله هوایی جنگنده‌های رژیم بعث با حضور در مزار دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی یاد و خاطره این شهدا را گرامیداشتند و با نثار و گل و قرائت فاتحه با آنان تجدید میثاق کردند.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار