مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خوزستان با بیان اینکه منابع مالی مربوط به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان امسال بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال افزوده شده گفت: این رقم در سال جاری به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 01 October 2023

محمد امین مکوندی با اشاره به اینکه میزان اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال گذشته یکهزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بود بیان کرد: فرآیند پرداخت اعتبار امسال مشاغل خانگی در حال انجام است و از متقاضایان خواستاریم با مراجعه به سامانه ثبت نام مشاغل خانگی درخواست خود را ثبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات باعث رونق و توسعه بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود گفت: هدایت منابع مالی از سال گذشته به منظور دریافت بهترین نتیجه از منابع استان به ویژه در حوزه تولید و اشتغال با دستور استاندار خوزستان به طور جدی دنبال می‌شود.

مکوندی با اشاره به سرفصل‌های دارای اولویت در پرداخت تسهیلات گفت: هدایت منابع با توجه به حمایت مالی از رسته‌های تولیدی و صنعتی اولویت دار در استان و طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا انجام می‌‍شود.

وی گفت: در سال گذشته مبلغ ۲هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش رونق تولید پرداخت شده است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خوزستان با بیان اینکه مشاغل خانگی مشاغل خرد ، خانگی و بانوان را شامل می‌شود افزود: سال گذشته ۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی تخصیص یافته، به بانوان استان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح اظهار کرد: سربازان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی امکان دریافت تسهیلات اشتغالزایی را دارند که سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در این بخش پرداخت شد.

مکوندی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال در قالب طرح تبصره ۱۸ گفت: از محل بند "الف" تبصره ۱۸ سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ میلیار ریال اختصاص یافت و تخصیص بخش غیر نقدی (اوراق) این بخش نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی این رقم را برای امسال هفت هزار میلیارد ریال عنوان کرد که پرداخت آن به زودی آغاز می‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خوزستان بیان کرد: از محل جزء سه تبصره ۱۸ برای امسال اعتباری معادل ۲۴ هزار میلیارد ریال تعیین شده که به زودی پرداخت خواهد شد.

مکوندی اظهار کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته از محل جزء چهار تبصره ۱۸مربوط به نهادهای حمایتی برای امسال به استان ۲۵ هزار میلیارد ریال است که پرداخت سهم کمیته امداد آغاز شده است.

وی جذب حداکثری اعتبارات، توسعه خوشه‌های صنعتی و حمایت از صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی درگیر با مشکلات مالی را در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان دانست.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خوزستان با اشاره به تسهیلات بخش تبصره ۱۶ مربوط به نهادهی حمایتی گفت: ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل جزء یک و ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل جزء ۲ تبصره ۱۶ سال گذشته به دستگاه های حمایتی استان اختصاص یافت.

استفاده از ۷۰ درصد منابع بانکی استان برای پرداخت تسهیلات

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خوزستان گفت: طبق دستور بانک مرکزی، بانک‌ها باید ۵۰ درصد منابع خود را تسهیلات پرداخت کنند که سال گذشته این مهم در خوزستان محقق شد.

مکوندی گفت: برای امسال نیز پرداخت ۷۰ درصد منابع بانکی استان به عنوان تسهیلات به ویژه برای فعالان حوزه تولید و اشتغال محقق شده است.

وی تصریح کرد: بعد از حدود یکسال که از غیر فعال شدن هیات خبرگان بانکی استان گذشته بود؛ مجوز فعالیت دوباره آن با پیگیری های استاندار خوزستان از بانک مرکزی اخذ شد.

خوزستان به لحاظ میزان منابع بانکی در ردیف استان‌های اول کشور و در پرداخت تسهیلات جزء استان‌های آخر است.

طبق اعلام اداره کل صمت خوزستان، ۷۰۰ واحد تولیدی و کشاورزی راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد که برگشت به تولید یکصد واحد برای سال جاری هدفگذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نرخ بیکاری خوزستان را ۱۲.۶ درصد عنوان کرد که سومین استان با نرخ بیکاری بالای کشور است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار