مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: هفت هزار واحد مسکن روستایی در مرحله ساخت است که واگذاری این واحدها تا پایان امسال انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 10 October 2023

روح اله عمادی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اهواز به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر بیان کرد: ۲۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که ۹۲ هزار واحد از این تعداد مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی به مقاوم‌سازی منازل روستایی مورد توجه قرار نگرفته بود افزود: تا سال ۱۳۸۴ کمتر از هفت درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شدند و در سال‌های اخیر این میزان تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

عمادی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به منظور کاهش آسیب و خسارت در زمان وقوع حوادث اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به خوبی انجام می‌شد در زلزله‌هایی که طی سال‌های اخیر رخ داد میزان تلفات و آسیب‌ها بسیار کمتر بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با تاکید بر اهمیت بازسازی خانه های روستایی در استان یادآورشد: در همین راستا، تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۲ میلیارد ریال به واحدهای مسکونی روستایی شامل بازسازی، اختصاص داده شده است.

طرح "منظومه‌های روستایی" راهی برای تقویت اقتصاد روستا

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه طرح منظومه‌های روستایی در ۱۲ استان کشور از جمله استان خوزستان اجرایی شده است ادامه داد: این طرح در شهرهای آبادان، خرمشهر، گلگیر (از توابع شهرستان مسجد سلیمان) و دزفول نیز در دست اقدام است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه در این طرح ظرفیت‌های روستاها مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد ادامه داد: با شناسایی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی روستاها در بخش‌های مختلف، زمینه برای ایجاد کسب و کار روستایی با استفاده از نظرات کارشناسان فراهم می‌شود.

عمادی با اشاره به اینکه در این طرح ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد روستا موردنظر است اظهار کرد: با اجرای این طرح به صورت کارشناسی اشتغال‌زایی در روستاها رونق می‌یابد.

وی اجرای طرح‌های مختلف بهسازی و اقتصادی در روستاها را عامل مهم بازدارنده مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها دانست و افزود: انجام طرح هادی از جمله اقداماتی است که به منظور بهبود شرایط زندگی در روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت مردم این مناطق به شهرها انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه چهارهزار و یکصد روستای دارای سکنه در استان وجود دارد بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که طرح هادی همگی این روستاها اجرایی شده است.

عمادی با اشاره به اینکه افق طرح هادی ۱۰ ساله است افزود: افزایش کیفیت زندگی و بهبود فضای روستاها در قالب طرح هادی انجام می‌شود و خوزستان جایگاه نخست کشور در بخش تامین اعتبار و تعداد روستاهای زیر پوشش طرح هادی را دارد.

امسال طرح هادی برای ۸۵۰ روستای خوزستان انجام می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان به تامین قیر رایگان از سوی دولت برای بهسازی آسفالت روستاها اشاره کرد و گفت: در صورت نیاز، بازنگری طرح هادی روستاها در مدت زمان کمتری از افق این طرح انجام می‌شود.

عمادی با بیان اینکه پارسال ۶ هزار و ۳۰۰ سند ملکی واحدهای مسکونی روستایی درخوزستان صادر شد ادامه داد: برابر با هدفگذاری های انجام شده برای سال جاری، امسال ۱۰ هزار جلد سند ملکی واحدهای روستایی صادر خواهد شد.

هفته ملی روستا و عشایر از روز ۱۵ مهرماه نامگذاری شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار