قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: قطع آب مشترکان بجنورد ناشی از ورود گل و لای ناشی از سیلاب روز گذشته، به داخل سد شیرین دره به عنوان منبع اصلی تامین آب این شهر بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 14 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، منصور درتومی، قائم مقام شرکت آب‌وفاضلاب خراسان‌شمالی اظهارکرد: قطع آب مشترکان بجنورد ناشی از ورود گل و لای ناشی از سیلاب روز گذشته، به داخل سد شیرین دره به عنوان منبع اصلی تامین آب این شهر بوده است.

وی گفت: کاهش ۵۰ درصدی آبگیری سد شیرین دره در سال آبی جاری باعث شد تا ورود گل و لای ناشی از سیلاب روز‌های گذشته، آب این سد از روز صبح جمعه از مدار آب آشامیدنی شهر بجنورد خارج شود.

قائم مقام شرکت آب‌وفاضلاب خراسان‌شمالی افزود: در شرایط فعلی آب روزانه شهروندان بجنوردی از محل چاه‌های اطراف در حال تامین است که باعث قطع آب در برخی نقاط این شهر و یا کاهش فشار شد که تلاش می‌شود تا با رفع مشکل سد، بار دیگر آب شرب سد شیرین دره در مدار قرار گیرد.

درتومی با اشاره به افزایش مصرف آب مشترکان در سطح شهرستان بجنورد از شهروندان خواست برای جلوگیری از قطع و یا کاهش فشار باید صرفه جویی آب را در دستور کار خودشان قرار دهند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار