از روز گذشته آب شرب منازل بجنورد دچار اُفت فشار و یا قطعی شده است، اما امروز شرکت آب‌وفاضلاب اعلام کرد بارندگی و سیل باعث بروز این اتفاق شده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 14 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، از صبح روز گذشته آب شرب بخش‌های زیادی از شهر بجنورد با قطعی یا اُفت فشار مواجه شده است که این موضوع باعث گلایه بسیاری از شهروندان بجنوردی شده و باعث اخلال در زندگی روزمره مردم شده است.

قطعی و اُفت فشار آب شرب ازیک‌طرف ابهام در دلیل و زمان آن نیز از طرف دیگر باعث سردرگمی مردم شده بود که پس از ساعت‌ها و پیگیری‌های متعدد شرکت آبفای بجنورد دلیل آن را ورود سیلاب به سد شیرین دره اعلام و گفت ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز است تا مشکل کاملاً برطرف شود.

برخی از شهروندان بجنوردی نیز با گلایه از پاسخگو نبودن مسئولین این سازمان از عدم پاسخگویی سامانه ۱۲۴ نیز گلایه کردند.

سیلاب باعث از مدار خارج‌شدن آب شرب سد شیرین دره شد.

اما شب گذشته شرکت آب و فاضلاب شهرستان بجنورد در اطلاعیه دیرهنگام و پس از پیگیری‌های متعدد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بارش‌های رگباری و ورود سیلاب به سد شیرین دره مانه و سملقان باعث این اتفاق شده است.

امروز نیز منصور درتومی، قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در مصاحبه‌ای دراین‌خصوص، اظهار کرد: قطع آب مشترکان بجنورد ناشی از ورود گل‌ولای ناشی از سیلاب روز گذشته، به داخل سد شیرین دره به‌عنوان منبع اصلی تأمین آب این شهر بوده است.

وی گفت: کاهش ۵۰ درصدی آبگیری سد شیرین دره در سال آبی جاری باعث شد تا ورود گل‌ولای ناشی از سیلاب روز‌های گذشته، آب این سد از روز صبح جمعه از مدار آب آشامیدنی شهر بجنورد خارج شود.



قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: در شرایط فعلی آب روزانه شهروندان بجنوردی از محل چاه‌های اطراف در حال تأمین است که باعث قطع آب در برخی نقاط این شهر و یا کاهش فشار شد که تلاش می‌شود تا با رفع مشکل سد، بار دیگر آب شرب سد شیرین دره در مدار قرار گیرد.

درتومی با اشاره به افزایش مصرف آب مشترکان در سطح شهرستان بجنورد از شهروندان خواست برای جلوگیری از قطع و یا کاهش فشار باید صرفه‌جویی آب را در دستور کار خودشان قرار دهند.

مشکل چه زمانی رفع می‌شود

آب یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود و اینکه هر بار با هر بارندگی و سیلاب آب شرب شهر بجنورد قطع شود نیز از مواردی است که شاید فقط در خراسان‌شمالی یافت شود.

انتقال آب چاه‌های پلنگ‌دره شاید تنها راه‌حل این موضوع باشد که باتوجه‌به این موارد نیازمند سرعت بخشی به آن است.

در انتها نیز ذکر این موضوع خالی‌ازلطف نیست که شرکت آبفا در چنین مواردی باید دراسرع‌وقت موضوع را به اطلاع مردم برساند نه اینکه آخرین محلی باشد که نسبت به این موارد موضع‌گیری می‌کنند هر چند آن روز، روز جمعه و تعطیل باشد!

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار