مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری هفته کتاب فرصت ایده آل برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه و فرهنگ‌سازی جهت افزایش سرانه مطالعه است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 16 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، امیر رجبی عصر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفته کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل که در سالن جلسات ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری هفته کتاب فرصت ایده آل برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه و فرهنگ‌سازی جهت افزایش سرانه مطالعه است و دستگاه‌های فرهنگی باید با هم افزایی باعث رشد و بالندگی در این حوزه شوند.

وی افزود: برای غنای برنامه‌های هفته کتاب در استان نیازمند همکاری و هم‌فکری تمام دستگاه‌های فرهنگی هستیم و برنامه‌های هفته فرهنگی کتاب امسال از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» در استان برگزار می‌شود لذا با همدلی، همکاری و همفکری نهادها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید بر غنای این هفته فرهنگی افزود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به ظرفیت فضای مجازی و مطبوعات برای فرهنگ‌سازی ترویج مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی می‌توان از ظرفیت کتابخانه‌ها و کانون‌های مساجد استان نیز در این راستا استفاده کرد.

برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی کتاب‌خوانان، حضور کتابداران در مزار شهدا، فضاسازی محیطی، تولید محتوا و استفاده از ظرفیت فضا‌های مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه، چاپ پوستر هفته کتاب، تجلیل از نویسندگان، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای هفته کتاب بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار