رئیس اداره کشاورزی شیروان گفت: گوجه‌فرنگی زرد گلابی برای اولین بار، به‌صورت آزمایشی تحقیقاتی در دانشکده کشاورزی شیروان تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 19 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، قربانعلی رسام، رئیس دانشکده کشاورزی شیروان اظهار کرد: گوجه گلابی زرد (Lycopersicum Esculentum pyriforme) از خانواده گوجه فرنگی است که اندازه ریز و شکل گلابی مانند این گوجه فرنگی و البته رنگ زرد آن تمایز بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه گوجه فرنگی زرد گلابی سرشار از ویتامین سی و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است، گفت: این گوجه زرد گلابی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین آ، کلسیم، آهن و پتاسیم نیز دارد.

رئیس دانشکده کشاورزی شیروان افزود: این گوجه‌های مینیاتوری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن و بتاکاروتن هستند که جزو صیفی جات ضد سرطان‌اند.

رسام، طول عمر گوجه‌فرنگی گلابی‌خوشه‌ای را یک‌سال دانست و عنوان کرد: دوره رشد این گیاه ۷۰ روز است که دارای رشد نامحدودی بوده و در گلخانه نیز می‌توان آن را کشت کرد.

وی خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی گلابی خوشه‌ای در تزئینات انواع غذا‌ها و سالاد‌ها استفاده می‌شود و گوجه فرنگی گلابی خوشه‌ای زرد برای مناطق با آب و هوای خنک، تابستان‌های خنک و کوتاه مناسب است.

این مقام مسئول ادامه داد: این گیاه یک ساله با ساقه‌های خشبی و کرک دار و شاخه شاخه است و برگ‌های گوجه فرنگی از نوع مرکب بوده و از برگچه‌های بریده تشکیل شده‌اند.

وی بیان کرد: گل‌های گوجه فرنگی چری، زرد رنگ و در انتهای شاخه قرار می‌گیرند که کشت بذر گوجه فرنگی گلابی خوشه‌ای زرد برای تولید نشا در اواخر اسفند ماه صورت می‌گیرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار