مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از انجام مطالعات ممیزی ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی (HSEE) برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی این استان برای شناسایی واحدهای پرخطر و ارائه برنامه‌ها و راهکارهای اصلاحی و پیشنهادی برای پیشگیری از حوادث خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 11 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم علایی روز شنبه در بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل اظهار کرد: ارتقای سطح ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این شرکت در صیانت از سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی واحد‌های تولیدی است که برای تحقق این هدف مهم شاخص‌های عملیاتی در این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های حوزه HSEE این شرکت با هدف شناسایی کانون‌های خطر، جلوگیری از خطرات و خسارات محتمل، اقدامات پیشگیرانه و تهیه شناسنامه و توصیه‌نامه برای هریک از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود که با توجه به استقرار ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی استان تاکنون این مطالعات برای بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی تهیه و اجرایی شده است.

علایی هدف از تهیه این توصیه‌نامه‌ها را رفع نقاط ضعف و آسیب‌پذیر، بهینه‌سازی مصرف آب، برق و گاز، استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر برشمرد و افزود: در کنار ارائه توصیه‌نامه‌ها نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و همچنین نصب شیر‌های هیدرانت در خیابان‌های مشرف به واحد‌های پرخطر اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در سال جاری نیز مطالعات ممیزی برای ۱۵۰ واحد تولیدی در دست اجرا است که امیدواریم با برنامه‌های اصلاحی شاهد ارتقای شاخص‌های HSEE در واحد‌های تولیدی باشیم.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار