کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: سرما، باد و باران از اواسط هفته جاری مناطق مختلف استان را دربر می‌گیرد که در این باره هشدار سطح نارنجی صادر شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 18 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مظاهر عظیم زاده اظهار کرد: سامانه بارشی از فردا صبح استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که سبب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: بیشتر مناطق استان دوشنبه بعدازظهر تا صبح سه شنبه شاهد پدیده گرد و غبار و افزایش آلاینده‌ها در آسمان خواهند بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت این سامانه و بارش‌ها در روز سه شنبه شدت می‌گیرد و بر این اساس در مناطق مختلف شاهد بارش باران، مه و در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و وزش باد لحظه‌ای شدید خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات بارش برف و مه پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی در ظهر سه شنبه بیشتر مناطق استان بویژه غرب، شمال و مرکز استان و بخش‌هایی از جنوب شرق شامل شهرستان‌های رازو جرگلان، مانه، سملقان، شمال گرمه و جاجرم، بجنورد و شیروان، شمال و شرق اسفراین را دربر می‌گیرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این سامانه تا ظهر چهارشنبه در استان فعال است افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

عظیم زاده گفت: مردم استان از روز سه شنبه تا صبح پنج شنبه کاهش دمای هوا به میزان ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق مسکونی سکونت دارند

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار