مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا عصر دوشنبه (۶ آذر) وزش بادهای تند تا شدید جنوبی به‌ویژه در عصر دوشنبه پدیده غالب خواهد بود که سرعت وزش باد موجب افزایش غلظت گردوخاک محلی شده و در برخی مناطق به‌خصوص در مناطق مرکزی کاهش دید موقتی را سبب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 26 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، مجید کوهی، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز (۵ آذر) تا عصر سه شنبه ۷ آذر جو استان دست‌خوش تغییرات جوی خواهد شد. بر این اساس تا عصر دوشنبه ۶ آذر وزش بادهای تند تا شدید جنوبی به‌ویژه در عصر دوشنبه پدیده غالب خواهد بود که سرعت وزش باد موجب افزایش غلظت گردوخاک محلی شده و در برخی مناطق به‌خصوص در مناطق مرکزی کاهش دید موقتی را سبب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از عصر دوشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار به استان به‌تدریج آسمان ابری شده و در مناطقی از استان به‌ویژه مناطق شمالی و مرکزی بارش باران و در ارتفاعات رگبار برف توام با کولاک پیش بینی می‌شود.

کوهی بیان کرد: با ادامه فعالیت این سامانه ناپایدار جوی روز سه‌شنبه، کاهش محسوس دمای هوا و مه آلود شدن مناطقی از استان انتظار می‌رود و در نهایت این سامانه روز چهارشنبه ۸ آذر از استان خارج شده و جو استان پایدار خواهد شد.

وی با اشاره به نمایان شدن ابرهایی با اشکال خاص و زیبا که جلوه‌های خاصی را نیز به آسمان اردبیل می‌بخشند، گفت: طی امروز به دلیل وزش باد جنوبی تند تا شدید در آسمان مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد تشکیل ابرهایی به شکل‌های خاص خواهیم بود که هواشناسان به آن‌ها ابرهای عدسی شکل یا Lenticular clouds می‌گویند.

کوهی عنوان کرد: دلیل شکل‌گیری این ابرها وجود امواج کوهستان ناشی از کوهساری منطقه است که در ویدئو پایین شکل گیری این نوع ابر را در فرودگاه جبل الطارق خواهیم دید. البته به دلیل مجاورت منطقه جبل الطارق با دریای مدیترانه و شارش رطوبت قابل توجه تشکیل این ابر به زیبایی مشهود است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار