پلیس شیروانی که روز گذشته با اقدام به موقع باعث نجات جان یک نوجوان تصادفی شیروانی شده بود، می‌گوید: پوشیدن لباس پلیس وظیفه خدمت‌رسانی را برای ما چند برابر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 15 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ستوانیکم سینابیان در خصوص نجات یک نوجوان شیروانی بعد از تصادف، اظهار کرد: بعد از پایان وقت اداری از محل کار به منزل برمی‌گشتم که متوجه شلوغی جمعیت و تصادف شدیدی بین یک موتور سیکلت و پیکان شدم.

وی با اشاره به اینکه برای بار اول آن مسیر را جهت بازگشت به منزل انتخاب کرده بود، گفت: لباس شخصی برتن داشتم، ولی کاور امداد را پوشیدم تا منطقه را امن کنم و مردم متوجه شوند از عوامل اورژانس هستم و با من همکاری کنند.

سیناییان که از کارکنان معاونت بهداد پلیس شیروان است، افزود: لحظه‌ای که بر بالین مصدوم که از راکبان موتور سیکلت بود، رفتم، متوجه شدم زبان او در حلقش گیر کرده، رنگش کبود است و مردمک چشمانش گشاد شده و نفس نمی‌کشد.

وی ادامه داد: سریع زبان بیمار را از حلق او خارج کردم و تنفس مصنوعی سنگینی به وی دادم که باعث شد مصدوم نفس بکشد و به زندگی بازگشت.

سینابیان در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی متوجه شدم مهره‌های گردن مصدوم آسیب دیده، حالت مصدوم را فیکس کردم و به کمک اورژانس مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

این پلیس فداکار از مردم خواست با دلسوزی‌های بدون آگاهی از شرایط، مصدوم را جابجا نکنند، زیرا ممکن است فرد آسیب دیده فقط دچار شکستگی مهره‌های گردنی، کمری و قفسه سینه شده باشد، اما با جابجایی دچار معلولیت شود.

وی با بیان اینکه پوشیدن لباس پلیس وظیفه خدمت‌رسانی را چند برابر می‌کند، ادامه داد: پلیس دائما با این صحنه‌ها روبه‌رو می‌شود و تفاوت آن‌ها با این مورد این است که سایر موارد دیده نشده و این مورد توسط فضای مجازه دیده شد.

سینابیان بیان داشت: وظیفه زاتی پلیس ایجاب می‌کند هر زمان و در هر مکان هر کسی نیاز به هر نوع کمکی داشت به او کمک رسانی کند.

این پلیس فداکار افزود: اگر صحنه جرمی رخ دهد پلیس به کمک آسیب دیده می‌رود، اگر سیل و زلزله رخ دهد به نوعی دیگر خدمت رسانی می‌شود، اگر برف و باران رخ دهد نیز باز هم پلیس در خدمت مردم است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار