مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل از تعیین تکلیف بیش از یک هزار و ۹۰۰ فقره پرونده مرتبط با جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 05 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، داور سرپاکه بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به روی کار آمدن دولت سیزدهم تحول عظیمی در حوزه جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی صورت گرفت به‌طوری‌که علاوه بر ساماندهی انبار‌های نگه‌داری کلا، رسیدگی به پرونده‌های واصله و تعین تکلیف به شکل چشم‌گیری افزایش یافت.

وی افزود: وظیفه اصلی این سازمان تعیین و تکلیف کالا‌ها در قالب فروش، اعاده، استرداد و انهدام است که در همین راستا طی ۲ سال گذشته در سطح استان اردبیل ۱۹ هزار ۲۰ فقره پرونده مطرح و تعیین تکلیف شده است.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل عنوان کرد: این سازمان بزرگ‌ترین برگزار کننده مزایده‌های سراسری در کشور است و از این طریق مزایده‌ها و فروش کالا انجام می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های مربوطه اقدام به ثبت نام در مزایده‌ها کنند.

سرپاکه با اشاره به بحث استرداد کالا نیز ادامه داد: درصورتی‌که مراجعه قضایی رای به استرداد کالا دهند بلافاصله این سازمان کالای مربوطه را به شخص یا اشخاص برمی‌گرداند.

وی در خصوص اعاده کالا‌های مانده در گمرک نیز گفت: بحث اعاده مربوط به کالا‌های متروکه گمرکی است که افراد تا ۵ ماه جهت دریافت کالای خود مراجعه نکردند با این حال این سازمان جهت کمک به رونق کسب و کار همکاری‌های لازم را با افراد جهت اعاده کالای خود انجام می‌دهد.

مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته ۷۰۰ فقره پرونده به ارزش ۴۰۵ میلیارد ریال در حوزه فروش، ۲۲۶ فقره پرونده به ارزش۳۲۴ میلیارد ریال در بحث استرداد، در خصوص اعاده کالا ۲۲۸ فقر پرونده به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال و در رابطه با انهدام یا امحای کالا ۶۸۸ فقره پرونده با ارزش ۱۰۲ میلیارد ریال در استان اردبیل تعیین تکلیف شده است.

سرپاکه با اشاره به انواع کالا‌های موجود در این سازمان، گفت: عمده کالا‌ها مرتبط با ماینر‌های قاچاق، لوازم یدکی خودرو، لوازم آرایشی وبهداشتی، دارو و... است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار