مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: نبود خط انتقال سوخت یکی از مشکلات اساسی در استان خراسان شمالی است و این مشکل بارها از سمت استان مطرح شده و همچنان در دست پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 05 February 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار کرد: اگر تجهیزات گرمایشی و ساخت‌وساز به‌صورت استاندارد باشند، قطعاً با هیچ‌گونه کمبود گازی در کشور و استان مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه از ایام تابستان تکمیل ظرفیت سوخت مایع به‌عنوان سوخت جایگزین در فصل‌های سرد سال به صنایع استان اعلام می‌شود، گفت: بر همین اساس در ایام سرد سال که اولویت تأمین گاز مصارف خانگی است و صنایع با محدودیت‌های گازی مواجه می‌شوند، باید از سوخت مایع به‌عنوان سوخت جایگزین استفاده کنند و هیچ‌گونه محدودیتی برای تولید آن‌ها ایجاد نشود، بلکه سوخت جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی افزود: نکته قابل‌توجه این است که هزینه تمام شده سوخت مایع و گاز در زمان بحرانی و محدودیت‌های گازی صنایع یکسان است، اما باتوجه‌به هزینه تردد و انتقال سوخت به داخل استان برای صنایع هزینه بر می‌شود و همین قضیه باعث می‌شود که برخی مواقع صنایع تعطیلی تولید را بر استفاده از سوخت جایگزین ترجیح دهند.

وی با اشاره به اینکه نبود خط انتقال سوخت یکی از مشکلات اساسی در استان خراسان شمالی است، گفت: این مشکل بار‌ها از سمت استان مطرح شده و همچنان در دست پیگیری است؛ اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان به اینکه سال گذشته محدودیت‌های گازی در حوزه صنایع بیشتر بوده، افزود: این در حالی است که در سال جاری در وضعیت پایدار هستیم.

هاشمی بیان داشت: خراسان شمالی در انتهای خط انتقال گاز کشور است، همچنین باید دمای هوا را در کشور نگاه کنیم، در هر نقطه از کشور که هوا سرد باشد مصرف بالا رود روی خط کشور و استان تأثیر می‌گذارد.

وی با تأکید بر این موضوع که ناترازی مصرف گاز در کشور ۲۰۰ میلیون مترمکعب است که باید جبران شود، گفت: خط‌قرمز گازی تأمین بخش خانگی است، براین‌اساس شرکت گاز یک سری موارد تشویقی برای صنایع لحاظ کرده که با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ می‌توانند از طریق تأسیسات cng و lng ذخیره‌سازی سوخت را داشته باشند تا در زمستان با مشکل مواجه نشوند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار