مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۱۸ کیلومتر راه‌ در استان با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ 07 February 2024

تابناک خوزستان: مسعود بیات منش بیان کرد: همزمان با دهه فجر امسال، ۲۱ طرح در بخش راه و مسکن در سراسر استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی هفت طرح آماده سازی نهضت ملی مسکن به مساحت ۴۰۰ هکتار و با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح‌های این اداره کل در دهه فجر امسال است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: به زودی عملیات واگذاری پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در شهرهای استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و واگذاری زمین به متقاضیان افزود: سه هزار واحد برای اجرای این طرح در سطح استان، پیش‌بینی شده که در روز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر، این تعداد زمین به متقاضیان واگذار می‌شود.

بر اساس این گزارش در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزاد راه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است.

الگوی کلی نهضت ملی مسکن در استان خوزستان، ۲۸۲ هزار واحد بوده که ساخت ۹۰ هزار واحد از این تعداد بر عهده راه و شهرسازی و مابقی از طریق شهرهای جدید، نیروهای مسلح، بنیاد مسکن و الگوی‌های حمایتی احداث خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن ملی در استان حدود ۳۰ درصد بوده و تا پایان سال ۳۰۰ واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

از ۳۸ پروژه فعال مسکن ملی در استان، ۱۲ مورد مربوط به اهواز بوده که کار ساخت ۶ هزار واحد را انجام می‌دهند.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار