رئیس مجتمع آموزش عالی‌وفنی مهندسی اسفراین از ارتقا مجتمع آموزش عالی فنی‌ومهندسی به دانشگاه صنعتی و کسب مجوز ۳ دانشکده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 10 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد حاتمی، رئیس مجتمع آموزش عالی و فنی مهندسی اسفراین در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در خصوص ارتقاء این مجتمع آموزشی به دانشگاه صنعتی اظهارکرد: با دریافت مجوز ۳ دانشکده و ۱۰ گروه نظر مساعد وزیر علوم و کمیسیون هیات امنا جهت ارتقاء به دانشگاه صنعتی اخذ شده و ان‌شاالله در سال ۱۴۰۳ این امر محقق خواهد شد.

وی گفت: با اخذ مجوز ۲ رشته جدید کارشناس مهندسی از شورای گسترش وزارت علوم مجوز جذب ٣٠ عضو هیات علمی متخصص جدید اخذ و تاکنون ۶ نفر جذب شده‌اند و ۶ نفر نیز تا پایان سال و بقیه در سال ۱۴۰۳ جذب خواهند شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی‌وفنی مهندسی اسفراین از کسب رتبه عالی ١١ در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور در رتبه بندی ISC خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه هیات امنا گروه‌های آموزشی این مجتمع از ۲ گروه به ۱۰ گروه افزایش یافته است.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه ساختمان آموزشی ۵ طبقه خبر داد و گفت: ساختمان آموزشی این مجتمع که ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی شده بود که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و مابقی آن تخصیص نیافته که برای تکمیل این پروژه قریب به ۱۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

حاتمی تصریح کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در طی سال‌های گذشته برای این مجتمع به‌وجود آمده بود با تلاش همکارانم مدار پویایی، استقلال، رشد و توسعه به این مرکز آموزشی بازگشته است.

گفتنی است، مجتمع آموزش عالی و فنی مهندسی اسفراین یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد که ۷۰ درصد آن غیربومی هستند که از خوابگاه‌های دانشجویی این مجتمع استفاده می‌کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار