رییس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان با اشاره به عقب‌افتادگی استان در موضوع تولید برق، خواستار توجه ویژه به این بخش شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 04 March 2024

تابناک خوزستان: علی اسدی با اشاره به جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان که با حضور مدیران بخش تولید، انتقال و توزیع ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، از کاهش احتمالی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی استان به دلیل کاهش بارندگی و ذخیره آب پشت سدها خبرداد و اظهار کرد: عبور از پیک برق ۱۰ هزار مگاواتی شبکه برق خوزستان نیازمند توجه به بخش نیروگاهی است تا نیاز به انتقال برق از سایر برق‌های منطقه‌ای به حداقل برسد.

وی افزود: با شرایط سختی رو به رو هستیم و عبور از این شرایط تنها با همدلی و همکاری همه مجموعه صنعت برق امکانپذیر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و رییس شورای پایایی اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای تقویت بخش انتقال و فوق توزیع پروژه‌های متعددی تعریف کرده است که برخی از آن‌ها وارد مدار شده و تلاش می‌شود تعداد دیگری تا نیمه‌ اردیبهشت وارد مدار شوند.

اسدی بیان کرد: در نشست شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گزارشی از وضعیت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی، ذخیره آبی سدها و تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد ارائه و بر اساس این گزارش‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی یادآور شد: برای عبور موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، نشست‌های پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان و نشست‌های مشترک شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با شرکت‌های توزیع به صورت مداوم در حال برگزاری است تا با تعامل و هماهنگی حداکثری، شبکه برای ورود به پیک مصرف آماده شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار