با بهره برداری از «زمزم ۳» در فولاد خوزستان توسط رئیس جمهور؛
استاندار خوزستان در آستانه سفر رئیس‌جمهور با بیان این که تولید فولاد اسفنجی در تکمیل زنجیره‌فولاد حیاتی است گفت: «زمزم ۳» در قدم اول یک‌میلیون‌ و ۷۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند که این امکان فراهم خواهد شد تا خوزستان به یکی از صادرکنندگان توانمند این محصول تبدیل شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 07 March 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در آستانه سفر رئیس‌جمهور در خصوص رونمایی از «زمزم ۳» در فولاد خوزستان، اظهار کرد: زمزم سه در تکمیل زنجیره های تولید فولاد استان نقش بسزایی دارد و تاکنون پس از شروع آزمایشی این طرح، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در این مجموعه تولید شده است.

وی افزود: آهن اسفنجی یک ماده حیاتی برای سلسله زنجیره ای فولاد خوزستان است که محصول گندله آن از فولادهای اصفهان، یزد و خراسان وارد استان شده و به فولاد اسفنجی تبدیل می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: میزان تولید این واحد، ۲ میلیون تن است که با این حجم از تولید دیگر نیازی به واردات این محصول به کشور نداریم و در آینده‌ای نزدیک نیز به یک صادرکننده‌ فولاد اسفنجی در منطقه تبدیل می‌شویم.

وی بیان کرد: این طرح برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد بالایی نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند و بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای آن سرمایه گذاری شده است.

حسینی محراب خاطر نشان کرد: بی شک تولید داخلی این محصول می تواند تحول عظیمی در بخش های مختلف تولیدات فولادی که در نهایت به محصولات فولادی پایین دستی نظیر ورق عریض و ورق های استیل ختم می شود، ایجاد کند.

طرح‌های کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پروژه مگامدول آهن اسفنجی معروف به زمزم سه متعلق به شرکت فولاد خوزستان درحالی با حمایت دولت سیزدهم آماده بهره برداری رسمی هستند که سهم استان در تجارت خارجی و محصولات فولادی کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار