معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد از فردا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 10 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام عباس سرشته امروز، ۲۰ اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه فردا در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد آغاز به کار می‌کند و عموم مردم می‌توانند از آن دیدن کنند.

وی افزود: فعالیت این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ادامه دارد و هر روز از ساعت ۹ الی ۱۳ و همچنین ۱۹ تا ۲۳ آماده بازدید مردم و بهره‌مندی آن‌ها از محصولات فرهنگی و برنامه‌های پیش بینی شده است.

حجت الاسلام سرشته همچنین گفت: انس با قرآن مهمترین خاصیت ماه مبارک رمضان است و به دلیل فعالیت این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان، می‌توان بهره بیشتری از آن برد.

وی تاکید کرد: حدود ۳۱ غرفه در این نمایشگاه دایر می‌شود که ۱۷ ناشر استانی و ۶ ناشر استانی در آن‌ها حضور خواهند داشت.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر عرضه یک هزار و ۴۲۰ عنوان کتاب و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در این نمایشگاه، برنامه‌های مختلف دیگری از جمله کرسی‌های تلاوت قرآن و اجرای قصه‌های قرآنی با نماد‌های قرآنی برای کودکان اجرا می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: برپایی کرسی‌های تلاوت شامل قرائت نوجوانان، بزرگسال و گروه تواشیح در کنار سخنرانی، اجرای طرح ملی مستورا با بهره‌گیری از ۵۰ آیه که تمام فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی و ترویجی بر اساس این آیه‌ها و اجرای قصه‌های قرآنی به صورت زنده با نماد‌های قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه محسوب می‌شود.

رضا رضایی به فعالیت ۵۲ موسسه قرآنی در استان اشاره کرد و با توجه به فعالیت گسترده فعالان قرآنی و در راستای حمایت از موسسات قرآنی، از فعالیت صندوق حمایت از هنرمندان در استان برای عضویت حافظان و قاریان و پژوهشگران سخن گفت و ادامه داد: تاکنون ۱۶۸ نفر از فعالان قرآنی استان عضو صندوق هستند و با توجه به حجم گسترده فعالان این عرصه نیاز است با اطلاع رسانی، افراد بیشتری تحت پوشش صندوق قرار بگیرند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار