رییس حوزه هنری استان اردبیل گفت: برای ثبت رخداد‌های تاریخی استان اردبیل، قرار است تقویم اردبیل تدوین، چاپ و عرضه شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵ 08 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مهیار سپهری بیان کرد: در این تقویم رویداد‌های تاریخی و ماندگار اردبیل با توضیحاتی مختصر به چاپ رسیده و در اختیار خانوار‌های استان اردبیل قرار می‌گیرد تا از این تقویم برای گرامیداشت و پاسداشت مناسبت‌های مختلف استفاده کنند.

وی به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: از امروز برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود که در سرآغاز این برنامه‌ها تجدید بیعت با شهدا و زیارت قبور آن‌ها انجام داده و به دیدار مفاخر هنری و فرهنگی می‌رویم.

رییس حوزه هنری استان اردبیل حضور در میعادگاه نماز جمعه و تبیین عملکرد حوزه هنری را در قالب جهاد تبیین یادآور شد و تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش قرار است در یکی از مدارس استان زنگ هنر انقلاب اسلامی نواخته شود.

سپهری افزود: برگزاری ورک شاپ هنرمندان هنر‌های تجسمی، پخش سرود‌های انقلابی، اجرای نمایش و دیگر برنامه‌های هنری و فرهنگی در گرامیداشت هفته هنر اسلامی تدارک دیده شده که در هفته آینده شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

وی دیدار با نماینده، ولی فقیه و استاندار اردبیل را در تبیین و تشریح فعالیت‌های حوزه هنری یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در سال جدید بتوانیم با تنوع خاص برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در ابعاد مختلف و برای گروه‌های سنی توسعه کمی و کیفی بدهیم.

رییس حوزه هنری استان اردبیل از تغییر ماهیت برنامه مناسبتی روز آذری‌های مسلمان جهان همزمان با ۱۹ ژانویه خبر داد و اضافه کرد: امسال دبیرخانه این روز در اردبیل شکل گرفته و قرار است در تقویم فرهنگی کشور این رویداد به ثبت برسد.

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به صورت منطقه‌ای برگزاری همایش روز جهانی آذری‌های مسلمان جهان را با همراهی هنرمندان و اهالی فرهیخته استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، زنجان و همدان شاهد خواهیم بود و تولیدات متنوع علمی، پژوهشی در این حوزه انجام می‌شود.

رییس حوزه هنری استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه حوزه هنری در شهرستان‌ها نمایندگی ندارد، قرار است با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی رابطی را در شهرستان‌ها به‌کارگیری کنیم تا فعالیت‌های حوزه هنری در شهرستان‌ها توسعه کمی و کیفی پیدا کرده و بتوانیم هنرمندان مستعد و توانمند شهرستانی را نیز شناسایی کنیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار