پنجمین کنگره بین المللی مداخلات تهاجمی غیر جراحی در بیماری های مادرزادی ساختمانی و دریچه ای قلب ٢۰٢۴( CASPIAN Meeting) به همت بنیاد قلب کاسپین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی و بنیاد جهانی قلب CSI صبح امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ 12 April 2024

به گزارش تابناک رضوی، این همایش در سرفصلهای درمانهای تهاجمی غیر جراحی در بیماریهای مادرزادی و ساختمانی قلب، بیماریهای دریچه ای قلب، بیماریهای قلب جنین، اختلالات ریتم قلب، بیماریهای عروق محیطی، سکته های مغزی، نارسایی قلب و ابزارهای داخل قلبی، سرطان و قلب، ژنتیک و قلب، روشهای مختلف تصویربرداری قلبی، پرستاری بیماریهای قلبی در چهار سالن همزمان با ارائه مقالات به صورت الکترونیک، انجام اقدامات آنژیوگرافی و اینترونشن به صورت زنده، ارائه موارد پیچیده درمانهای قلبی همراه با کارگاههای جانبی عملی تشریح قلب، الکتروکاردیوگرافی و ... توسط مدرسین و اساتید صاحب نظر طراز اول ایران و کشورهای مختلف جهان با مشارکت بیش از ٢٨ دانشگاه علوم پزشکی، انجمن های علمی و مراکز تحقیقات قلب و عروق داخل و خارج کشور و با حضور ٢٣ استاد صاحب نام خارجی از ١٣ کشور جهان (آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ویتنام، هند، تایلند، آذربایجان، افغانستان) در حال برگزاری است.

ارائه ۶۰۰ سخنرانی و انجام ۲۰ عمل جراحی غیرتهاجمی در جریان برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در آئین افتتاحیه رسمی پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین،از ارائه ۶۰۰ سخنرانی و انجام ۲۰ عمل جراحی غیرتهاجمی در جریان برگزاری این رویداد بین‌المللی خبر داد.

دکتر محمود شبستری اظهار کرد: این کنگره در ۵ سالن به‌صورت همزمان برگزار می‌شود و در طی ۴ روز برگزاری ۶۰۰ سخنرانی ارائه و ۲۰ عمل جراحی غیرتهاجمی در بیمارستان امام رضا(ع) انجام می شود که این عمل ها به‌صورت زنده در محل برگزاری این کنگره علمی و بین‌المللی پخش خواهد شد ، این برنامه که با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود تائیده انجمن جهانی قلب csi را دارد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین با بیان اینکه ما بسیار مفتخر و خرسندیم که میزبان جمع حاضر هستیم، خاطرنشان کرد: حضور شخصیت های فرهیخته علمی از ایران و دیگر کشورهای دنیا بر بار علمی آن افزوده و این برنامه که هم‌اکنون در حال اجرا است نتیجه تلاش یک ساله تیم کاسپین بوده است.

دکتر شبستری افزود: در این رویداد بین‌المللی حوزه قلب ۱۵۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت و همکاری دارند که از این عزیزان هم تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره بین‌المللی قلب کاسپین را حاصل لطف و عنایت امام رضا(ع) می‌دانیم، گفت: این رویداد که تاکنون ۴ دوره آن به‌خوبی برگزار شده اثرپذیری زیادی داشته و دوره پنجمش هم با قدرت هرچه تمام‌ در حال اجرا است.

کنگره قلب کاسپین از تاثیرات و بار علمی بسیار زیادی برخوردار است

در این مراسم دکتر فریدون نوحی، رئیس پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین ضمن عرض خیر مقدم به تمامی مهمانان حاضر در این رویداد بین‌المللی، گفت: ما افتخار میزبانی از مهمانان ایرانی و غیرایرانی را در شهر امام هشتم(ع) به دو صورت حضوری و مجازی را داریم و در اینجا جا دارد که از همکاری آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی هم به طور ویژه تشکر نماییم.

وی افزود: این کنگره که تاثیرات و بار علمی بسیار زیادی هم دارد در سال‌های اولیه در بیمارستان رضوی برگزار می‌شد، اما به جهت وسعت کار آن میزبانی و برگزاری این رویداد بین‌المللی در حوزه قلب را دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر عهده گرفت و جا دارد که از دکتر شبستری هم تشکر نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار