استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مسائلی که ما در خراسان رضوی با آن مواجه هستیم کمبود فضای آموزشی مشهد و حاشیه شهر نسبت به میانگین کشوری است؛ ما در استان ۵ هزار کلاس درس کم داریم که با کمک خیرین مدرسه‌ساز تا ۲ ـ ۳ سال آینده این کمبود رفع خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹ 16 April 2024

به گزارش تابناک رضوی، یعقوب‌علی نظری در مراسم افتتاح هنرستان شهید هادی با اخلاق در راستای اجرای طرح سه شنبه‌های امید فرمانداری مشهد بیان کرد: در خراسان رضوی به ویژه در قسمت حاشیه شهر مشهد به علت مهاجرپذیر بودن، با کمبود 5 هزار کلاس درس مواجه هستیم که با کمک خیرین مدرسه ساز، ظرف 3 سال آینده این نیاز رفع خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: قرار است با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به صورت 50 درصد مشارکت با دولت این کمبود ظرف 3 سال آینده برطرف شود.

نظری درباره هنرستان شهید هادی بااخلاق بیان کرد: این هنرستان با ظرفیت 600 نفر در حاشیه سه‌شنبه‌های افتتاح که هر هفته در مشهد برگزار می‌شود، افتتاح شد و زمین این هنرستان از طرف خانواده شهید هادی بااخلاق اهدا شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تشکر از خیرین که در اهدای زمین و ساخت هنرستان مشارکت کردند، گفت: در دورانی هستیم که همه به دنبال جمع‌کردن مال و دارایی هستند و خیرین گرانقدر با ایثار و بخشش مال خود در راه مدرسه‌سازی و تامین فضاهای آموزشی همتی بزرگ و کاری بسیار ارزنده انجام می‌دهند.

 

سید امیر شوشتری افزود: موج گسترده‌ای از مدرسه سازی در مشهد مقدس و خراسان رضوی شکل گرفته است که این دوران در تاریخ خراسان رضوی و مشهد مقدس ماندگار خواهد بود.

وی عنوان کرد: آموزشگاهها علاوه بر تامین فضاهای آموزشی، مرکز امنی برای حوادث، اتفاقات و بحرانها و برگزاری حوزه‌های انتخاباتی است و همچنین مکانی مناسب برای برگزاری امتحانات، آزمونها، کلاسها و برنامه‌های دانش آموزان و همکاران است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان نیز گفت: خیرین از نشانه‌های عزت‌آفرینی در جامعه هستند که از مال خود گذشتند تا بناهایی ساخته شود که فرزندان جامعه دارای کمبود فضای آموزشی نباشند.

محمد حسین عبدالهی افزود: با بهره برداری از هنرستان 15 کلاسه شهید با اخلاق با اعتباری بالغ بر سی میلیارد تومان و با مشارکت خاندان محترم سپهری و اهدای 2500 متر زمین توسط خاندان محترم با اخلاق، ششصد دانش آموز در 5 رشته کار دانش و فنی‌حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح سه شنبه‌های افتتاح و اوایل آبان ماه سال گذشته تاکنون این پانزدهمین آموزشگاه و 173 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 184 میلیارد تومان بود که در تبادکان افتتاح می شود ولی با توجه به رشد جمعیت و مهاجرپذیر بودن همچنان تبادکان نیاز به فضاهای آموزشی جدید دارد.

 

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تشکر از خانواده خیر گفت: خیرین تا جایی که توان دارند برای رفع مشکل فضاهای آموزشی استان تلاش می‌کنند و ما قدردان تلاشها و همت بلند خیرین گرامی هستیم.

غلامعلی رافتی افزود: تبادکان بزرگترین منطقه کشور است و هیچ منطقه‌ای در کشور به اندازه تبادکان جمعیت دانش آموزی ندارد، از زحمات معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان که در امر مدرسه‌سازی تبادکان تلاش دارند، تشکر می‌کنیم، ولی همچنان مشکل فضاهای آموزشی تبادکان وجود دارد و ما اولویت اول‌مان در مدرسه‌سازی تبادکان است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز گفت: خیرین مدرسه‌ساز معماران بزرگواری هستند که تامین کننده زیربنای تعلیم و تربیت و همراه همیشگی ما در مدرسه‌سازی هستند و لازم می‌دانم از همراهی خیرین مدرسه ساز تشکر و قدردانی داشته باشم.

محمدرضا خدادادی افزود: دانش آموزان قبل از احداث این مدرسه در فضاهایی غیراستاندارد تحصیل می‌کردند که با احداث این آموزشگاه مکان تحصیل آنها مناسب و استاندارد و زمینه تحصیل تعداد زیادی از دانش آموزان دیگر هم فراهم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار