رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: آب کافی برای راه‌اندازی و ادامه کار 10 پتروشیمی تعریف‌شده استان فارس در دولت قبل وجود ندارد.
کد خبر: ۱۷۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 10 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:علی همتی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس اظهار داشت: 10 پتروشیمی تعریف‌شده در دولت قبل با مشکل تأمین آب مواجه است و با وجود توقعی که ایجاد شده امکان به بهره‌برداری رساندن اینها وجود ندارد.

وی افزود: پایه استان فارس در صنعت بخش الکترونیک و زیرساخت‌های مخابراتی بوده و در 10 تا 15 سال گذشته بسیاری از این کارخانجات را به دلیل واردات بی‌رویه پس از خصوصی‌سازی مخابرات از دست دادیم.

همتی ادامه داد: برخی موارد مانند صنایع مخابراتی راه دور کاملاً تعطیل شد و کارخانجات صنعتی آزمایش و بسیاری تولیدات دیگر به همین سرنوشت دچار شدند هر چند صنایع قطعات الکترونیک با حمایت دولت توانست به حیات خود ادامه دهد اما در هر کدام از این کارخانجات تعطیل شده 3 تا 4 هزار نفر کار می‌کردند که اکنون با 10 تا 15 درصد ظرفیت فعالیت دارند و تعداد انگشت‌شماری اشتغال دارند.

وی در ادامه بیان کرد: دوسوم معادن پهنه معدنی بهرام گور در حوزه فارس است و سالیان سال انتظار داشتیم مانند گل گهر استان کرمان از آن استفاده کنیم که در این راستا شناسایی انجام و مشخص شد پهنه قابل استحصالی است که فولاد نی ریز همان جا تعریف شد و راه‌اندازی ذوب‌آهن پاسارگاد را نیز مدنظر داریم و همچنین پالایشگاه سپهر پارسیان آماده‌شده و پهنه‌های گچی با 165 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در دست اقدام هستند و معدن کربنات سدیم کاغذ 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همتی یادآور شد: تولید اوره و آمونیاک فیروزآباد در دستور کار قرارگرفته و طرح توسعه پتروشیمی شیراز آماده بهره‌برداری است که با حضور با حضور مقامات بلندپایه دولت افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار