نماینده شیراز:حل مشکلات این واحدهای موفق می‌تواند به جبران کاهش اشتغال ناشی از رکود و تعطیلی برخی واحدها نظیر محصولات آزمایشی کمک کند.
کد خبر: ۲۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 12 April 2015

جعفر قادری شنبه‌ شب در حاشیه سفر یک‌روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان فارس اظهار داشت: صنایعی مانند تولیدکننده مولکولارسیو یا جاذب‌های غربال مولکولی، واحد تولیدکننده انواع کیت‌های آزمایشگاهی و شرکت تولیدی بالان صنعت، تولیدکننده انواع بالابر، جک پالت و آسانسور، شرکت زرین غزال دایتی تولیدکننده انواع بستنی و شرکت فاتح صنعت کیمیا تولیدکننده تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی که در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک بزرگ صنعتی شیراز مورد بازدید وزیر قرار گرفتند، مجموعه‌هایی با زمینه رشد هستند.

وی افزود: حل مشکلات این واحدهای موفق می‌تواند به جبران کاهش اشتغال ناشی از رکود و تعطیلی برخی واحدها نظیر محصولات آزمایشی کمک کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این واحدها در شمار واحدهای موفق هستند و اگر آن‌ها را رها کرده و کمک لازم را انجام ندهیم که به‌عنوان‌ مثال مواردی از قبیل کمبود سرمایه در گردش و سایر مسائل آنان حل شود امکان بروز مشکلاتی برای واحدهای دیگر صنعتی و تولیدی نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: واحدهای موفق، واحدهایی هستند که خود پتانسیل لازم را دارند و اگر حمایت دولت در کنار آنها قرار گیرد می‌توانند به‌سرعت توسعه پیدا کرده و جبران کاهش اشتغال ناشی از تعطیلی و رکود برخی واحدهای دیگر را انجام دهند.

قادری خاطرنشان کرد: یکی از ایرادهای استراتژی صنعتی ما این بوده که در جاهایی که پتانسیل لازم وجود نداشته حمایت کرده‌ایم در حالی‌ که باید حداقل ظرفیتی باشد که حمایت به نتیجه «رشد» منتهی شود.

وی همچنین بیان کرد: یکی از گلایه‌های ما در استان فارس این است که شورای گفت‌وگو توسط بخش دولتی و خصوصی این استان جدی گرفته نشد در حالی‌ که بسیاری مشکلات در داخل استان از این کانال قابل‌ حل بوده و نیازی به ارجاع تمام مشکلات به تهران نیست و در این زمینه جلسات شورای گفت‌وگو باید مستمر برگزار شود.

این نماینده مجلس ابراز داشت: واحدهای کوچک نیاز کمتری به منابع ارزی و ریالی داشته و راحت‌تر می‌توانند به بازار وارد شوند اما در برخی حوزه‌ها تا اطمینان کامل به بازار نباشد سرمایه‌گذاری گسترده توجیه ندارد.

وی افزود: شورای تعاونی شهرستان شیراز نیز تنها در صورتی‌ که انگیزه لازم در فرمانداری وجود داشته باشد پا می‌گیرد و مجموعه‌ای به‌عنوان متولی باید این کار را پیش ببرد که در شیراز این کار به جدیت شکل نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار