معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حدود یک‌صد هزار دانش‌آموز پایه اول در سراسر استان فراگیری الفبا را جشن گرفتند.
کد خبر: ۲۳۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 18 May 2016

اردشیر شجاعی با اشاره به اهمیت آموزش پایه اول در مقطع ابتدایی اظهار کرد: حدود یک‌صد هزار دانش‌آموز پایه اول در سراسر استان فراگیری الفبا را جشن گرفتند.

وی افزود: جشن الفبا به صورت نمادین برای یادگیری خواندن و نوشتن کودکان و دانش آموزان هفت ساله در پایان سال تحصیلی در همه مدارس برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این جشن‌ها بنا به تشخیص اولیای مدرسه و با دعوت از خانواده‌ها همراه با برنامه‌های شاد و متنوع اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: خواندن شعر با کلمات جدید و برگزاری مسابقاتی که به صورت واژه‌گان باشد از جمله برنامه‌های این جشن است.

شجاعی تصریح کرد: در سال جاری در پایه اول با افزایش جمعیت دانش آموزی روبه‌رو بودیم و خوشبختانه تعداد کمی از این نوآموزان تکرار پایه شده‌اند.

وی گفت: تعداد زیادی نیز در مناطق دو زبانه که دوره پیش دبستانی را نگذرانده بودند زندگی و تحصیل می‌کنند؛ این دانش آموزان از لحاظ ضریب هوشی مشکلی ندارند اما به علت دو زبانه بودن قادر به تعامل و برقراری ارتباط با معلم خود نبودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار