شهردار بافت تاریخی شیراز گفت: ساختمان جدید شورای شهر شیراز در نیمه دوم اردیبهشت (هفته شیراز) گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 15 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،ابراهیم خداشناس عصر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با بهره‌برداری از فاز دوم پروژه بین‌الحرمین شیراز در اردیبهشت‌ماه سال جاری، مکان جلسات شورای اسلامی این شهر نیز به ساختمان جدید منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از محاسن حضور شورای شهر در محل جدید، اشراف دقیق بر احیای بافت تاریخی شیراز است که با چنین رویکردی، سایر تبعات مثبت جانبی این حضور در این بافت به وقوع خواهد پیوست و اعتبارهای عمرانی بسیار خوبی نیز اختصاص می‌یابد.

خداشناس با بابیان اینکه بودجه شهرداری منطقه تاریخی نسبت به سال پیش 300 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: برای ساماندهی جلو محوطه ساختمان جدید شورای شهر بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح گسترده فعالیت‌های مجموعه اداری فرهنگی پروژه‌های بین‌الحرمین، زمینه خروج برخی ناهنجاری‌های اجتماعی مانند مراکز ساماندهی معتادان را از این محیط فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: پروژه بین‌الحرمین شیراز که در منطقه تاریخی این شهر قرار دارد، شامل سهفاز است که فاز یک آن تجاری و فازهای دو و سه آن مجموعه کاملی از کاربری‌های متنوع شهرسازی شامل فرهنگی، ورزشی، رفاهی و اداری خواهد بود.

خداشناس خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از مسائل ترافیکی در این پروژه، با کمک اساتید دانشگاه شیراز، خیابان حضرتی به‌صورت زیرزمینی تا انتهای بین‌الحرمین ادامه خواهد یافت و به پارکینگ در دست احداث جلو آستانه وصل می‌شود.

شهردار بافت تاریخی شیراز گفت: فاز دوم پروژه بین‌الحرمین 90 هزار مترمربع گستره دارد که 12 هزار مترمربع آن پارکینگ است.

وی افزود: کارهای اجرایی پارکینگ آستانه اگرچه در زمره پروژه‌های سال 95 شهرداری منطقه تاریخی استاما سعی می‌کنیم کلنگ آن امسال به زمین زده شود.

خداشناس ابراز امیدواری کرد با انتقال مراکز ساماندهی معتادان از بافت تاریخی شیراز و نیز اجرای پروژه‌های عمرانی برنامه‌ریزی‌شده چشم‌انداز آینده فضای شهری شیراز، از شهر گردشگری «ونیز» در کشور ایتالیا نیز بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار