رییس دادگستری بندرترکمن:
رییس دادگستری بندرترکمن با تاکید بر نگاه تخصصی در بحث محیط زیست ،گفت: مجموعه قضایی شهرستان چتر حمایتی و حقوقی خود را از حوزه محیط زیست و محیطبانان دریغ نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 15 August 2016
احمد رضا فضیلت در دیدار با محیطبانان بندرترکمن با تاکید بر تلاش به منظور رفع دغدغه های این بخش افزود: البته این بدان معنا نیست که در قضاوت یکجانبه و یکطرفه مباحث مطرح و رسیدگی شود ،بلکه این حمایت حقوقی و معنوی بدان معنی است که قضات و مراجع قضایی با یک نگاه و دید تخصصی تری به حوزه محیط زیست نگاه کنند.

وی افزود: محیطبانان نوک پیکان مبارزه با تخلفات زیست محیطی هستند و مسوولان باید دغدغه ها و مشکلات آنان را به درستی رصد ،شناسایی و رفع کنند.

فضیلت تاکید کرد: مدیران بالادستی مشکلات محیطبانی را لمس کرده و باید سختی های این شغل را از نزدیک تجربه کنند به عبارتی یک مدیر محیط زیست باید حداقل بیتوته های شبانه محیطبانان و سختی های این کار را دیده باشد.

وی بر استفاده از ظرفیت های موجود در جهت تغییر نگرش مردم به مقوله محیط زیست تاکید کرد و به عنوان نمونه به برقراری پایش عدم بکارگیری نایلون در خرید های روزانه اشاره کرد وگفت: نظر مردم به مقوله محیط زیست در این بخش تغییرات مثبتی کرده است.

رییس دادگستری بندرترکمن ،به روزکردن ادوات و تجهیزات سخت افزاری و خودرویی محیطبانان و رفع دغدغه های معیشتی و مالی آنان را از امور موثر در ارتقای کارآیی این بخش بیان کرد.

قاسم میار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ترکمن نیز ضمن تبریک ولادت ثامن الحجج و روز محیطبان گفت: بهترین شیوه گسترش آموزه های محیط زیست، افزایش سطح اطلاعات و فرهنگ عمومی در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: باید خدمات و زحمات شبانه روزی این قشر در سطح جامعه بازتاب داده شود، زیرا هر چه اطلاعات عمومی برای مردم روشن و بیان شود، دیدگاه اقشار مختلف به مساله محیط زیست و محیطبانی نیز مثبت تر خواهد شد.

دادستان بندرترکمن تصریح کرد: اگر بخش های مختلف محیط زیست نیاز به آموزش در حوزه قضایی داشته باشند، این مجموعه آمادگی دارد تا قوانین مربوط را در دوره های فشرده و بازآموزی برای محیطبانان بیان کند.

محیطبانان و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن همچنین با حضور در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان با شهیدان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم که همراه با غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس بود ،رییس بنیاد شهید شهرستان ترکمن نیز حضور داشت.

بندرترکمن با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار