راي هفت استان مرزي کشور با سپاه پاسداران تفاهمنامه اي امضا کرده ايم تا مهمترين مشکلات مردم مناطق محروم استان ها حل شود.
کد خبر: ۲۸۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 18 August 2016
ابوالفضل رضوي امروز در حاشيه بازديد از روستاهاي بخش شعيبيه شوشتر گفت : براي رفع محروميت در خوزستان نيز تفاهمنامه اي با سپاه امضا کرديم که اهالي روستاها با شرکت هاي تعاوني که تشکيل مي دهند از خدمات خوبي بهره مند شوند.

وي افزود: بر اساس اين تفاهنامه قرار است سهم آورده مردم به عنوان قرض چند ساله از سه برابر تا چند برابر با کارمزد صفر در اختيار مردم قرار گيرد اما براي روستاهاي غير مرزي نيز اين تسهيلات به ميزان 60 درصد آورده آنها تا 80 درصد به آنها با کارمزد سه درصد تسهيلات ارايه مي کنيم.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور گفت: در چنين شرايطي بايد اراده مردم هم عملي شود چرا که اگر بيکاري حل شود و توان اقتصادي مردم بالا برود بسياري از مشکلات به دست خود اهالي رفع مي شود.

رضوي با بيان اينکه درآمدهاي شهري بيشتر از روستاها بوده افزود: نخستين مشکل روستاها بيکاري جوانان تحصيل کرده است و بايد حل اين مشکل را با تشکيل تعاوني در اولويت قرار دهيم.

وي خطاب به روستاييان گفت: نه اين که به اهالي وام نمي دهيم اما نمي توانيم تسهيلاتي با سود دو تا سه درصد در اختيار آنها قرار دهيم بلکه تسهيلاتي با سود پنج تا 9 درصد براي آنها پيش بيني شده است.

وي افزود: همچنين هنگام گرفتن وام هاي انفرادي نيز روستائيان بايد تمامي ضوابط قانوني را رعايت کنند؛ به آنهايي که عضو اصلي تعاوني هستند نيز کارت يارانه تعلق مي گيرد.

رضوي اضافه کرد: همچنين در ارتباط با مشکل گازکشي نيز اين وعده را مي دهيم که امسال يا سال آينده به تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار گازرساني کنيم.

وي اظهار کرد: رئيس جمهوري پارسال 15 هزار ميليارد ريال به روستاها اختصاص داد که اگر سهم خوزستان را کم دادند استاندار خوزستان بايد آن را با جديت پيگيري کند

برچسب ها: تفاهم ، سپاه ، محرومیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار