در بحث اشتغال بایستی همکاری های لازم با سازمان آموزش فنی و حرفه ای خوزستان صورت گیرد و امور آموزشی براساس نیاز بازار کار مدیریت شود.
کد خبر: ۲۸۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 21 August 2016
محمدپور مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در آیین تودیع و معارفه مدیریت جدید این دستگاه اجرایی اظهار کرد: در بحث اشتغال بایستی همکاری های لازم با سازمان آموزش فنی و حرفه ای خوزستان صورت گیرد و امور آموزشی براساس نیاز بازار کار مدیریت شود.

وی در ادامه افزود: ساماندهی مشاغل خانگی و افزایش مهارت برای افرادی که مهارت خاصی ندارند و همچنین ایجاد کارآفرینی های خانگی از برنامه هایی است که به صورت ویژه در این دوره نیز مانند گذشته مورد توجه و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

محمدپور تصریح کرد: حمایت از کارآفرینان و همچنین نظارت و کنترل بر پروژه هایی که تحت نظر اتباع خارجی در استان در حال اجراست باید در دستور کار قرار گیرد و این واحدها مورد شناسایی قرار گرفته و از این افراد خواسته شود تا نیروهای ایرانی شاغل در این پروژه ها را آموزش دهند.

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اذعان کرد: حمایت از کاریابی های خصوصی یکی دیگر از کارهای مهمی است که باید انجام گیرد تا گام های موثری در بخش اشتغالزایی استان برداشته شود.

وی افزود: سند توسعه اشتغال نیاز به بازیابی و بازنگری دارد تا از این طریق گام بلندی در جهت توسعه اشتغال خوزستان برداشته شود زیرا تمامی ظرفیت ها و قابلیت های استان در گرو توسعه اشتغال شکوفا می گردند.

وی همچنین به همکاری هر چه بیشتر بانک توسعه تعاون در امور اشتغالزایی و توسعه پروژه های مولد تاکید کرد و افزود:  در خصوص راه اندازی واحدها تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان باید اقدامات لازم صورت گیرد. این واحدها در حال حاظر با ظرفیت 30 الی 40 درصدی مشغول به کار هستند که ظرفیت های ویژه آن ها بایستی احیا گردد. همچنین تامین اعتبار در خصوص این واحدها باید در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد تا ازاین طریق علاوه بر حفظ اشتغال موجود فرصت های شغلی جدید نیز ایجاد گردد.

محمدپور راه اندازی بخش حفاظت ایمنی در واحدهای کارگری را از مهمترین دستورالعمل های این دستگاه اجرایی برشمرد و تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح سبب کاهش حوادث ناشی از کار می شود و نیز سالم سازی بستر محیط کار به درستی محقق می گردد.

وی همچنین به تشکیل تشکل های کارگری و کارفرمایی در استان خوزستان به عنوان بازوان اصلی کارفرمایان اشاره نمود.

محمدپور همچنین به ارائه آموزش های بدو خدمت و ضمن خدمت افراد مشغول به کار اشاره کرد و افزود: این طرح هر چه سریعتر باید در استان اجرایی گردد تا از این طریق بهترین خدمات با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: ارتقاء سلامت اداری باید در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد تا در حداقل زمان به امور مردم رسیدگی شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: توسعه ، اشتغال ، بازنگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار