نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان خوزستان با حضور استاندار خوزستان، نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی، شهردار اهواز و برخی از مدیران استانی در محل دایمی نمایشگاهای اهواز افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 28 August 2016

در این نمایشگاه که فرصتی برای معرفی عملکرد دولت در استان خوزستان است. کلیه ی ارگانهای دولتی و دستگاههای اجرایی آخرین دستاوردها و عملکرد خود را معرفی می کنند. شهرداری اهواز نیز همگام با سایر نهادها با برپایی غرفه، حضور فعال و گسترده ایی در نمایشگاه دارد. در این غرفه، بخشی از فعالیتهای شهرداری اهواز در سه سال اخیر در قالب کتاب عملکرد، بروشور و غیره به بازدیدکنندگان عرضه می شود و استاندار خوزستان به همراه هیات همراه در محل غرفه ی شهرداری اهواز حضور یافته و در جریان دستاوردهای شهرداری اهواز قرار گرفتند.

همچنین سید خلف موسوی در غرفه شهرداری اهواز حضور یافت و در نشستی با اصحاب رسانه فعالیتها و دستاوردهای شهرداری اهواز را در حوزه های مختلف تشریح کرد.

شهردار اهواز اهم عملکرد شهرداری اهواز طی سه سال گذشته را به بخشهای مختلف عمرانی، شهرسازی، خدماتی، رفاهی و فرهنگی تقسیم نمود و درباره ی عملکرد عمرانی شهرداری اهواز گفت: یکی از اولویتهای اصلی ما پرداختن به زیرساختهای اصلی از جمله پل ها، تقاطع های غیرهمسطح است که برای نخستین بار در اهواز به موفقیتهای بی سابقه ایی دست یافتیم. پروژه های عظیم و ماندگار تعریض پل شهید دقایقی(پل سوم)، احداث پل روگذر شهدای مدافع حرم(جوادالائمه)، احداث زیرگذر شریعتی، احداث تقاطع چندسطحی شهیدبندر، احداث پل ولایت و احداث زیرگذر خلیج فارس از جمله ی این اقدامات است.

وی افزود: با توجه به گسترش شهر و نیاز اساسی در بخش دیگری از پروژه ها به احداث مسیرهای ارتباطی (خیابانها و معابر اصلی) پرداختیم و در این حوزه حدود 120  پروژه افتتاح یا در دست اقدام است که از جمله آن می توان به احداث مسیر پل ششم در سه فاز و احداث مسیر 44 متری حدفاصل بلوار قدس تا بلوار امام رضا(ع)، زیرسازی و احداث معابر ارتباطی در مناطق محروم ازجمله عین دو، گلبهار،کروشات، زعفرانیه، رمضان و غیره اشاره کرد.

سید خلف موسوی به شعار این دوره مدیریت شهری مبنی بر پروژه های ماندگار و خدمات رسانی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در این راستا نهضت آسفالت را در سطح کلانشهر اهواز راه اندازی نمودیم و  بیش از 5 میلیون مترمربع در نقاط مختلف شهر به خصوص مناطق محروم و حاشیه ای نظیر سلیم آباد، عین دو، سیاحی، ملاشیه، منبع آباد، صادقیه، پردیس، حصیر آباد، سیصد دستگاه، گلدشت، گلبهار، سادات وغیره عملیات ترمیم و اجرای آسفالت صورت گرفت.

شهردار اهواز با اشاره به کمبودهای موجود در زمینه ی امکانات ورزشی جهت شهروندان اظهار داشت: برای رفع این معضل احداث 42 مجموعه ورزشی محله ای با چمن مصنوعی را دستور کار قرار دادیم. ضمن آنکه اکثر پارکهای اهواز به ست های تندرسی مجهز شده اند که این اقدامات بی سابقه در نوع خود بی نظیر است.

وی بر سیاست شهرداری مبنی بر محله محوری تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای همین سیاست پروژه ی احداث شش سرای محله در مناطق کیانشهر، فرهنگیان، پردیس، ملاشیه، رمضان و کوی جمهوری اسلامی در حال انجام و در آستانه ی بهره برداری است.

موسوی به ضرورت ایجاد مکانهای مناسب جهت امور ورزشی و فرهنگی بانوان اشاره کرد و گفت: احداث دو پارک ویژه بانوان شامل پارک ولی عصر(عج) در بلوار گلستان و پارک شهروند در ملی راه هدیه ای از طرف شهرداری اهواز به بانوان اهوازی است.

وی با اشاره به ضرورت ترمیم و همسان سازی پیاده روها در سطح شهر گفت: با بررسی و آسیب شناسی صورت گرفته و با نظارت صحیح بر کار پیمانکاران موفق شدیم حدود 150 کیلومتر پیاده رو به طول را به شکلی مناسب و شکیل اجرا کنیم به طوریکه عبور و مرور برای اقشار مختلف جامعه به خصوص سالمندان و معلولین تسهیل شود.

 شهردار اهواز از پروژه های بهسازی محیط شهری به عنوان یکی از بخش های مهم عملکرد عمرانی شهرداری اهواز نام برد و گفت: این پروژه ها شامل بدنه سازی، ( یکی از آنها در میدان اصلی نهضت آباد اجرا شده است) بهسازی ورودی های شهر، احداث میادین، روشنایی ها، احداث سرویس های بهداشتی، انتقال آب خام، جدول گذاری، ترمیم نوار حفاری، خاکریزی نباتی و فضای سبز وغیره است که حدود 500 پروژه در این بخش فعال یا به بهره برداری رسیده اند.

سید خلف موسوی در پایان به سایر بخش های عملکرد عمرانی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: احداث 12 پارک در سطح مناطق، احداث و توسعه ساختمانهای اداری، احداث پارکینگ طبقاتی، احداث فرهنگسراهای نجوم و نبوت، شش پروژه دیوار ساحلی، احداث و ترمیم سه ایستگاه آتش نشانی، احداث و تکمیل دو مجموعه فرهنگی و ورزشی کیانشهر و 68 متری، احداث بازارچه های محلی و هایپرمارکت و احداث کشتارگاههای صنعتی بخش های دیگر عملکرد عمرانی شهرداری اهواز را تشکیل داده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار