فرماندار اقلید با اشاره به خشک‌سالی و مسائلی که موجب زیان کشاورزان شده بر لزوم اقدام و حمایت جدی مسؤولان در رسیدگی و رفع مشکلات آنان تأکید کرد.
کد خبر: ۲۸۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 01 September 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: صادق کریمی وی به وجود بیش از 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی اقلید و اهمیت کشاورزی در اقتصاد، اشتغال، معیشت و رونق این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: 85 درصد اشتغال روستایی و حدود 50 درصد اشتغال شهری در اقلید در بخش کشاورزی است.

کریمی بابیان اینکه مشکلات و مسائل مردم باید درک و در رفع آن تلاش کرد به خشک‌سالی و مشکلات موجود اشاره و بر لزوم درایت و مدیریت بهتر در راستای رسیدگی به امور کشاورزان اقلید تأکید کرد و حمایت و مساعدت مسؤولان استانی و پیگیری بیشتر مسؤولان شهرستانی را خواستار شد.

فرماندار اقلید عدم پرداخت بهای چغندرقند در سال گذشته، نارضایتی کشاورزان و عدم توانایی آنان در بازپرداخت تسهیلات بانکی، عدم پرداخت بهای گندم و جو، تفاوت یارانه کرایه شمال و جنوب این استان، مسائل مربوط به سوخت کشاورزی، مشکلات موجود در عدم پرداخت یارانه آبیاری نوین، عدم تخصیص تسهیلات کم‌بهره و درازمدت به کشاورزان به‌منظور رفع مشکلات ناشی از خشک‌سالی و برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی، لزوم تأمین اعتبار در زمینه آب‌رسانی به باغ‌ها و دام با توجه به خشک‌سالی، عدم پرداخت حق بیمه کشاورزان و... ازجمله مشکلات کشاورزان خواند که به اقدام و عمل جدی در راستای حمایت از آنان و رفع این مسائل نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار