لازم است با شکل گیری تعامل سازنده و سه جانبه میان مسئولان استان، نمایندگان مجلس و وزیر نفت، شاهد اجرای ویژه برنامه ها و پروژه های اجتماعی، عمرانی و خدماتی برای محرومیت زدایی از مناطق محروم استان باشیم
کد خبر: ۲۸۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 02 September 2016
وزیر نفت هفته اخیر همزمان با هفته دولت به خوزستان آمد و ضمن حضور در برنامه های ویژه هفته دولت، از یکی از مناطق محروم اهواز- ملاشیه- از نزدیک بازدید و با مردم این منطقه گفتگو کرد. زنگنه همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز حضور پیدا کرد و سخنان مهمی در این مراسم ایراد نمود.

وزیر نفت در این جلسه گفت: دولت باید بیشتر به خوزستان توجه کند و بخش بیشتری از درآمدهای نفتی را به این استان اختصاص دهد.
 
بیژن نامدار زنگنه ظهر تاکید کرد: وضعیت موجود در خوزستان شایسته این استان نیست. البته ضمن انعکاس مشکلات موجود برای حل آنها نیز تلاش می کنم.

 وی بیان کرد: در کنار توجه داشتن به وجود مشکلات در استان باید طرح سئوال کرد که چرا میزان سرمایه گذاری در خوزستان اینقدر کم است؛ در حقیقت باید سدهای راه سرمایه گذاری در این استان را پیدا کرد.
 
وزیر نفت افزود: یک سری افراد در خوزستان هستند که باعث خیر نیستند بلکه مانع خیر هستند. آنها به بهانه های مختلف و بی دلیل مانع از سرمایه گذاری در این استان می شوند و مقابل هر اقدامی برای سرمایه گذاری می ایستند. 

زنگنه همچنین گفت: بسته های توسعه ای را برای مناطق محروم تعریف کردیم. بر اساس همین بسته ها امور مختلفی در حوزه آب آشامیدنی، راه اندازی هنرستان های فنی و حرفه ای، رسیدگی به مدارس و همچنین عمران روستایی با اجرای طرح هادی را در غرب کارون انجام می دهیم.
 
وی در پایان گفت: اعتقاد ما این است که مظاهر خشن، فقر و محرومیت نباید در این استان وجود داشته باشد.
ا
خذ موافقت وزیر نفت بعنوان وزیر معین استان خوزستان در دولت، خبر خوبی بود که استاندار خوزستان همزمان با سفر زنگنه اعلام کرد.

به نظر می رسد با توجه به وجود تاسیسات متعدد نفتی و سرمایه گذاری های کلان نفت و گاز و پتروشیمی در خوزستان، انتخاب زنگنه بعنوان وزیر معین خوزستان می تواند بستر مناسبی برای رفع مشکلات خوزستان فراهم کند و مجموعه وزارت نفت را بیش از پیش با مشکلات استان آشنا کند. ضمن آنکه با ایجاد تعامل میان مجموعه دولتمردان استان و مسئولان وزارت نفت، می توان برنامه های مناسبی برای رفع برخی کمبودها و مشکلات موجود در استان تدارک دید. ضمن آنکه در سالهای گذشته، فعالیت صنایع نفتی، به زیرساخت های محیط زیستی استان آسیب های جدی وارد کرد و مجموعه نفت از پرداخت مطالبات مربوط به ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به خوزستان بویژه شهر اهواز استنکاف می کرده است و وزیر معین شدن زنگنه می تواند فضای مناسبی را برای رسیدگی جدی تر به این موضوع فراهم کند.

البته نقش نمایندگان استان در مجلس نیز در این زمینه حائز اهمیت است و لازم است با شکل گیری تعامل سازنده و سه جانبه میان مسئولان استان، نمایندگان مجلس و وزیر نفت، شاهد اجرای ویژه برنامه ها و پروژه های اجتماعی، عمرانی و خدماتی برای محرومیت زدایی از مناطق محروم استان باشیم و از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده بشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار