معاون برنامه­ ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه­ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در پنج ماهه امسال برابر15417 گیگاوات ساعت بوده است
کد خبر: ۲۹۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 05 September 2016
مهرداد بلادی موسوی  افزود: سهم نیروگاههای برق­آبی از ابتدای سال تا پایان مردادماه  برابر 5756 گیگاوات ساعت معادل 37 درصد یوده و نیروگاههای حرارتی و سیکل ترکیبی نیز 9661 گیگاوات ساعت معادل 63 درصد کل انرژی تولیدی،  برق تولید کرده اند.

بلادی همچنین افزود : نیروگاههای حرارتی وگازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، فجر ، بهبهان و ماهشهرهستند که درپنج ماهه سال جاری 9661 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان 48درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر ) و 52درصد توسط نیروگاههای بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل گردیده است.

وی اظهارداشت: نیروگاههای حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 62 گیگاوات ساعت برق تولید داشته اند.

بلادی اظهار داشت : همچنین پیک بار مرداد ماه  امسال در ساعت  15 روز 24 مرداد دردمای  50 درجه سانتیگراد  برابر 7858 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل یعنی 7521  مگاوات افزایشی  حدود 5/4 درصد داشته است.

وی ادامه داد:  لازم به ذکر است در مرداد ماه امسال بیشتر روزها دمای بالاتر از 49 و تا 53 درجه سانتیگراد را تجربه کرده اند که این تداوم افزایش دما در میزان مصرف بسیار تاثیر گذار و بی سابقه بوده است. 

بلادی تصریح کرد: همچنین انرژی مصرفی در پنج ماهه امسال  برابر 18844 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده  حدود 67/2درصد رشد مصرف  انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل  می باشد.

وی با تقدیر و تشکر از مردم شهید پرورخوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی  درطی سالیان اخیرگفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکان و تامین رفاه عمومی، ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد .

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان خاطر نشان کرد : گرچه این شرکت تمهیدات لازم جهت تامین  برق مطمئن  و پایدار را برای کلیه مشترکان درتمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می شود ضرورت مدیریت مصرف برق  و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت )13 الی 17 و 21 الی 23( به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری می باشد.

وی ادامه داد: در تابستان سال جاری به منظور مدیریت مصرف برق  و کاهش مصرف در ساعات اوج  بار طرح هایی از جمله ، تعمیرات ، تعطیلات و ذخیره عملیاتی، جابجایی ساعت اداری استان و کاهش ساعات اداری در روزهایی که دمای هوا به بالای 49 درجه می رسد، اجرا شده که نتایج خوبی تاکنون داشته و منجر به جلوگیری از قطعی و خاموشی های ناخواسته گردیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار