نخستین علمک فیبر نوری در منطقه، با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و مخابرات استان خوزستان، راه اندازی شد.
کد خبر: ۲۹۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 13 September 2016
موعود شمخانی، معاون فنی و امور زیربنایی، از اتصال نخستین علمک فیبرنوری در منطقه، خبر داد.

وی در شرخ این خبر گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با مشارکت شرکت مخابرات استان خوزستان در جهت توسعه زیرساخت های  شهری و روستایی منطقه،  اقدام به شروع عملیات طراحی ، اصلاح و گسترش شبکه فیبرنوری به عنوان مطلوب ترین و مناسب ترین محیط انتقال در عرصه ارتباطات مخابراتی در سال ۹۵ نمود.

شمخانی افزود: عملیات نصب علمک های فیبر نوری،  پس از طی مراحل طراحی و تقویت شبکه اصلی در فاز اول، ویژه  اتصال ادارات، انجام شد.

معاون فنی و امور زیربنایی خاطر نشان کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام وعمل نامگذاری شده است، تحول در زیر ساخت های شهری و توسعه آن در منطقه آزاد اروند یکی از اقدامات مهم و استراتژیک در این منطقه محسوب می شود.

وی افزود: در این پروژه، ۹۵ درصد از کابل ها و تجهیزات  اساسی، از کارخانجات داخلی تهیه شده است و تنها پنج درصد از خارج از کشور به علت عدم امکان تامین داخلی، فراهم شده است .

شمخانی در پایان اظهار کرد: پروژه فوق از مجموع عملیات "مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات” زیر مجموعه "معاونت  فنی و امور زیربنایی” می باشد که  هوشمند سازی شبکه حمل و نقل ، اصلاح و گسترش شبکه نامبرینگ ، هوشمند سازی دروازه های وردی  منطقه ، تقویت شبکه تلفن همراه و گسترش سطح دسترسی به اینترنت از دیگر پروژه های در دست اقدام است که در آینده نزدیک اطلاعات تکمیلی هر پروژه اطلاع رسانی خواهد شد .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار