منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار كرد:احداث این جادهها به زمان بسیاری نیاز دارد. به همین جهت باید برنامهریزیهای کوتاهمدتي مانند کنترل ترافیک در جاده هاي موجود در نظر گرفته شود.
وي با اشاره به سوانح جادهای افزود: 57 درصد تصادفات در جادههای دو طرفه رخ میدهد و به همين دليل لازم است که ما اين جادهها را درست کنیم.
رحماني تصريح كرد: از سویي 36 درصد تصادفات نیز بر اثر واژگونی خودرو است و در این حالت هم باید وضعیت مدیریت شود.
وي عنوان كرد: جادههای استان بر اساس شرايطي كه دارند، اولويت بندي شده اند و در حال حاضر جاده اهواز – رامهرمز – بهبهان و جاده اهواز – ایذه – دهدز در اولویت هستند. پس از آنها نيز جاده اهواز – مسجدسلیمان، امیدیه – دیلم و جاده سوسنگرد در اولویت قرار دارند.
رحمانی ادامه داد: طبق استانداردهای جهانی باید در هر 300 کیلومتر یک ایستگاه پلیسراه وجود داشته باشد اما اکنون كمبودهاي بسياري در بخش امكانات پلیسراه وجود دارد و به همین جهت لازم است که فرهنگسازیهای بسیاری انجام شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت ما در زمينه پلیسراه جاده ایذه است، عنوان کرد: لازم است که ردیف اعتباری برای تجهیز امکانات پلیسراه و همچنین تأمین خودروهای گشت پلیسراه اختصاص پیدا کند.