استاندار خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان:
من وظیفه خود می دانم در مورد خدمات ضعیفی که به مردم ارائه می شود از مردم عذرخواهی کنم و اشکالی هم در این خصوص نمی بینم حتی اگر در حد کلام باشد.من همچنین معتقدم که حتی المقدور در امور شهرداری و شورای شهر دخالت نکنم تا شهرداری و شورای شهر روند تکاملی خود را به صورت مستقل طی نمایند
کد خبر: ۲۹۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 18 September 2016
به گزارش تابناک، استاندار خوزستان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و پاسداشت هفته ولایت در خصوص نحوه اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی خوزستان اظهار کرد: به صورت قانونی بانک ها در برخورد با واحدهایی که معوقات بانکی و یا چک برگشتی دارند نباید اقدامی انجام دهند و براساس قانون رفع موانع تولید باید تسهیلات مصوب شده را به بنگاه های تولیدی اعطا نمایند. البته لازم به ذکر است که این گروه از تسهیلات شامل واحدهایی می شود که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و یا تسهیلات بانکی را در جهت سرمایه در گردش مورد استفاده قرار خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت های استان در جهت پیشرفت اقتصادی و رفع بیکاری استفاده نمود، اظهار کرد: در حال حاضر استان خوزستان در حوزه اعطای تسهیلات بانکی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است که این مهم مرهون زحمات و تلاش های شبانه روزی همه مسئولین ذی ربط می باشد.

وی خطاب به بانک های استان اعلام کرد: بانک هایی که فقط از منابع استانی استفاده می کنند و سپرده ها را نزد خود نگه داشته و در زمینه اعطای تسهیلات اقدامی انجام نمی دهند مورد حمایت نخواهند بود و مانع کار آن ها خواهیم شد.

کشت و صنعت های خوزستان وضعیت خوبی دارند
استاندار خوزستان نسبت به تشریح وضعیت کنونی کشت و صنعت های خوزستان تصریح کرد: کشت و صنعت هفت تپه پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه تولید داشته است و با حضور سرمایه گزار جدید همه کارگران از نحوه پرداخت حقوق های معوقه خود راضی هستند.  البته در حوزه آب، برق و گاز بدهی سنگینی وجود دارد که استانداری خوزستان تمهیدات لازم را در جهت رفع مشکل موجود به کار گرفته است.

وی در خصوص وضعیت کارخانه کاغذ پارس نیز اظهار کرد: که این واحد تولیدی از وضعیت بسیار خوبی در زمینه تولید و صادرات برخوردار است و مشکل خاصی در زنجیره تولید آن مشاهده نمی شود.

همچنین قرار است کشت و صنعت میان آب به بخش خصوصی واگذار شود و البته ما نگران آن هستیم که با این واگذاری مشکلاتی ایجاد شود، به همین جهت با بانک کشاورزی به عنوان صاحب امتیاز میان آب مذاکراتی انجام شده است. از سوی دیگر قرار است که شرکت کشت و صنعت نیشکر، میان آب را خریداری کند و البته ما تاکید کردیم که باید این واگذاری از طریق قانونی صورت گیرد.

من معتقدم که حتی المقدور در امور شهرداری و شورای شهر دخالت نکنم
استاندار خوزستان در خصوص مواضعی که استانداری باید در جهت مقابله با طولانی شدن برخی پروژه های شهرداری اتخاذ کند اظهار کرد: من معتقدم که حتی المقدور در امور شهرداری و شورای شهر دخالت نکنم و همچنین معتقدم که باید به مردم اجازه داد خودشان مدیریت شهری را به عهده گرفته و پیش ببرند. شوراهای شهر نیز باید روند تکاملی خود را طی نمایند و در نهایت به سرانجام مطلوب برسند که در حال حاضر شورای شهر اهواز با چهار دوره قدمت به سرانجام نسبی مطلوبی دست یافته است.

شریعتی اذعان کرد: باید از شوراهای شهر حمایت و در صورت لزوم انتقاد کنیم تا امور اجرایی شوراها منسجم تر و علمی تر اداره شود.

شریعتی تاکید کرد: تا آن جا که به مسائل مردم لطمه ای وارد نشود در امور شوراهای شهر و شهرداری های استان دخالت نخواهم کرد و به مدیریت آن ها احترام می گذارم و فقط در جایی که نیاز باشد گوشزدهای لازم را اعمال خواهم کرد.

وی در خصوص سیاست های اتخاذ شده در جهت تکمیل پروژه های ناتمام شهرداری ها اظهار کرد: از محل اعتبارات استانی، ملی و ارزش افزوده شهرداری ها در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام استفاده خواهد شد.

شفاف سازی در ارائه آمارها صورت پذیرد
استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه باید در حوزه تصادفات جاده ای به آمارهای واقعی استناد نمود، تصریح کرد: بایستی در خصوص ارائه آمارها شفاف سازی صورت گیرد تا در نتیجه بتوان راه کارهای لازم را جهت بهبود شرایط ارائه نمود.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در زمینه بهسازی، احداث و بهره برداری از جاده های استان خوزستان انجام گرفته است که می توان از آن جمله به کمربندی رامهرمز اشاره نمود که تلاش های بسیاری در جهت فعال سازی آن صورت گرفته است و جهت تکمیل پروژه قرار بر این است تا پیمانکاری برای آن مشخص شود. همچنین جاده بهبهان-رامهرمز از سوی وزارت راه و شهرسازی به مناقصه گذاشته شده است تا بدین وسیله بهسازی جاده ای در آن انجام گیرد.

استاندار خوزستان در خصوص توسعه و اتمام پروژه های راه سازی استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده با معاون وزیر راه و شهرسازی، اعتبارات  لازم درجهت اتمام پروژه های راه  سازی خوزستان تخصیص یافته است. همچنین لازم به ذکر است که اکثر این طرح ها از سوی وزارت راه و شهرسازی به مناقصه گذاشته شده یا مراحل اخذ مجوز مناقصات آن ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: با دستور مستقیم وزیر نفت بیست درصد اعتبار در جهت احداث و بهسازی جاده های خوزستان از محل اعتبارات وزارت نفت بسته به میزان پیشرفت فیزیکی پروژ ها تخصیص داه خواهد شد.

شریعتی افزود: در مسیر غرب به سمت چذابه اقدامات خوبی در جهت بازگشایی جاده ها انجام گرفته و طی دو روز گدشته مسیر جاده ای آن بخش کامل باز شده است.

وی از 4 باند شدن مسیر چذابه به عراق و جاده اهواز خرمشهر تا سال آینده خبر داد.

استاندار خوزستان در خصوص عدم حضور برخی مدیران ستادی و معاونین خود در جلسات و بازدیدهای استانداری اظهار کرد: مدیران ستادی و معاونین استاندار در اغلب بازدیدها، سفرها و جلسات استانداری حضور دارند البته در برخی موارد ممکن است کمتر حضور داشته باشند.

مدیران دستگاه های اجرایی در اغلب جلسات حضور دارند
وی در ادامه گفت: مدیران مربوطه اجرایی دستگاه ها در اغلب جلسات حضور دارند. البته در جلساتی که در جهت بررسی و رفع مشکلات دستگاهی خاص برگزار می گردد معاونین و مدیران مربوطه در صورت لزوم حضور خواهند داشت.

عذرخواهی از مردم را وظیفه خود می دانم
 استاندارخوزستان گفت: من وظیفه خود دانسته ام که در مورد خدماتی که ضعیف به مردم ارائه می شود و کم کاری هایی که صورت می گیرد از مردم عذرخواهی کنم و اشکالی هم در این خصوص نمی بینم حتی اگر در حد کلام باشد.

هیچکس در تصمیم گیری های من دخالتی ندارد
وی در ادامه در خصوص تغییرات معاونین و مدیران خود برپایه ی دستورات اعلام شده از سوی اشخاص خاص اظهار کرد: ممکن مسئولین ذی ربط توصیه هایی در خصوص بهبود اقدامات انجام گرفته در سطح استان توصیه هایی را به بنده اعلام کرده باشند اما به صراحت می گویم که هیچکس در تصمیم گیری های من دخالتی ندارد و دستوراتی مبنی بر تغییر یا عدم تغییر مدیران و معاونین خود و یا مدیران کل استان به من داده نشده است.  

شریعتی افزود: تغییر مدیران یکی از راه های اصلاح امور استان است و صرف اعمال تغییرات مربوطه همه مشکلات خوزستان رفع نخواهد شد.

استاندار خوزستان در ادامه اذعان کرد: یکی از وظایف بنده به عنوان نماینده دولت در استان برگزاری انتخابات است اما نه اینکه من صرفا برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری 96 آمده باشم.

مبارزه با فساد اداری از اولویت های من است
شریعتی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد اداری، حل مشکلات اقتصادی و معضلات آموزش و پرورش خوزستان از الویت های اصلی من در این دوره است.

وی با اشاره به اینکه تلاش در جهت همگرایی بین همه آحاد مردم، نخبگان و مسئولین باید سرلوحه قرار گیرد، تصریح کرد: همه مسئولین باید در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی خوزستان و رفع موانع موجود تلاش نمایند و از پافشاری بر نقاط افتراق بپرهیزندو بیشتر بر نقاط مشترک فشار لازم را مبذول دارند.

صنایع فولاد به تعهدات خود پایبند باشد
وی در ادامه گفت: بنده به پلیس راه استان اعلام کردم صنایع فولاد برای انتقال سنگ آهن بیشتر از کامیون ها و کمتر از خطوط ریلی استفاده می کند که این موضوع سبب پرتردد شدن جاده ها و افزایش ترافیک می گردد که به تبعه آن تصادفات جاده ای افزایش می یابد. حال اگر صنایع فولاد اظهار می کند که حمل بار از طریق جاده ارزان تر از ناوگان ریلی است باید به منظور جبران خساراتی که ممکن است برای جاده های استان به بار آورد، پلیس راه استان را تقویت نماید و امکاناتی را در اختیار آن قرار دهد تا آن ها بتوانند بار ترافیکی مازادی را که به دلیل حضور کامیون های حامل سنگ آهن بوجود آمده است را مهار و ایمنی جاده ها را افزایش دهند.

استاندار خوزستان گفت: با تصویب قراردادهای IPC در پسابرجام بنا شده است تا در غرب کارون قریب به شش میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد.

پروژه فاضلاب شرق اهواز به بهره برداری خواهد رسید
 شریعتی از صدور حواله 10 میلیون از شرکت توانیر و از محل فروش برق به کشور عراق در جهت تکمیل و راه اندازی فاضلاب شرق اهواز خبر داد که به زودی تا قبل از اتمام سال پروژه فاضلاب شرق اهواز به بهره برداری خواهد رسید و روزانه 100 هزار مترمکعب آب جهت کشاورزی و صنعت بازیافت شود.

برای آب و فاضلاب کل استان تمهیدات لازم انجام شده است. لازم به ذکر است که 16 شهر استان که از طریق اوراق قرضه سیستم فاضلاب آن ها تعبیه گردیده اما عملا به مدارنیامده اند جهت تکمیل طرح های آب و فاضلاب خود نیازمند250 میلیارد تومان اعتبار هستند.

شریعتی اظهار کرد: اتمام پروژه های آب رسانی و تامین آب شرب خوزستان نظیر پروژه غدیر، جنوب شرق و شمال شرق را از طریق رئیس جمهور، وزیر نیرو و معاونین آن ها پیگیری کرده ام که به زودی به فاز بهره برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه های اصلی دولت حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان است که به منظور رفع این مشکلات اعتباری بالغ بر 2/3 میلیارد تومان لازم است.

وی تصریح کرد: حل مشکلات خوزستان نیازمند منابع مالی است.

شریعتی گفت: در مبحث حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و در خصوص آسیب های اجتماعی خوزستان اعتبارات لازم تخصیص داده خواهد شد.

اتمام پروژه قطار شهری اهواز در دستور کار قرار دارد
استاندار خوزستان در خصوص دلایل عدم اتمام و راه اندازی پروژه قطار شهری اهواز گفت: دولت در این طمینه به وظیفه خود عمل کرده است و مطابق سایر شهرها 500 میلیارد تومان اعتبار جهت متروی اهواز اختصاص داده است که متاسفانه هیچ اقدامی جهت فروش اوراق قرضه انجام نشده است و  آورده شهرداری اهواز در پروژه قطار شهری 84 میلیارد تومان بود. اما لازم به ذکر است که شهرداری اهواز در جهت تکمیل طرح اعلام آمادگی نموده است.


با هر گونه طرح انتقال آب کارون مخالفیم
شریعتی اعلام کرد: من نماینده عالی دولت در استان خوزستان هستم پس پر واضح است که از مواضع دولت در جهت امور اجرایی استان حمایت کنم.
وی تصریح کرد: مواضع دولت در خصوص انتقال آب کارون در جهت حفظ منافع استان و مردم خوزستان می باشد.
وی اظهار کرد: آمادگی لازم را داریم تا از منافع مردم خوزستان دفاع کنیم. در خصوص اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری حافظ اصلی منابع آبی استان هستیم و با هر گونه طرح انتقال آب کارون مخالفیم زیرا از این منابع آبی در جهت اجرا و توسعه طرح های کشاورزی بویژه طرح 550 هزار هکتاری استفاده خواهیم نمود.

اهمیت مسائل زیست محیطی مدنظر قرار گیرد
شریعتی در خصوص صنایع آلاینده اظهار کرد: تذکرات لازم داده شده است تا حریم شهر و اهمیت مسائل زیست محیطی مد نظر قرار گیرد و مجوزهای مربوطه براساس حفظ منافع زیست محیطی صادر گردد.

وی اظهار کرد: در دولت یازدهم بنا شده است که هر پروژه عمرانی . صنعتی قبل از آغاز عملیات اجرایی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد. هر طرحی هر چقدر هم که توجیه اقتصادی داشته باشد اگر پیوست و مجوز زیست محیطی نداشته باشد حق اجرا شدن ندارد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: امسال اعتبار کمتری در حدود 15 میلیارد تومان به مبحث ریزگردها اختصاص داده شده است که با رایزنی های انجام شده با سخنگوی دولت تصمیم بر آن شد تا از محل اعتبارات ستاد حوادث غیر مترقبه بخش دیگری از بودجه ریزگردها تامین شود که امیدواریم این طرح در هیات دولت به تصویب برسد. لازم به ذکر است که وزارت نفت در این خصوص اقدامات بسیار خوبی انجام داده و مبلغی بالغ بر 66 میلیارد تومان را در جهت مقابله با پدیده ریزگردها اختصاص داده است و قرار است تا مبلغ 100 میلیارد تومان این اعتبار تخصیصی افزایش یابد.

مطالعات در حوزه آثارزیست محیطی سد گتوند به اتمام نرسیده است
وی در خصوص پیگیری مشکلات سد گتوند اظهار کرد: گروهی از کارشناسان در حال بررسی و انجام مطالعات لازم در  جهت کاهش آثار سوء زیست محیطی سد گتوند هستند که باید مطالعات در این زمینه به پایان برسد تا نظرات علمی و فنی کارشناسان گره گشای معضل موجود باشد.
 
بین دولت و مردم خط قرمزی وجود ندارد
 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بین دولت و مردم خط قرمزی وجود ندارد، گفت: دولت برگرفته از مردم است و در این خصوص هیچ ایرادی به دولت وارد نیست زیرا دولت حافط منافع مردم است.

استاندار خوزستان در خصوص به کارگیری مدیران همسو با دولت اظهار کرد: مدیران هم راستا با دولت نباید تغییر کنند و مدیری که سیاست های دولت را قبول داشته باشد باید به کار گرفته شود.

 وی تاکید کرد: در راستای اجرای مصوبات دولت باید کسانی به کار گرفته شوند که همسو با سیاست های دولت عمل نمایند.


 
   



 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار