آموزش و پرورش موضوعی عمومی و حیاتی است و کمک به آموزش و پرورش، کمک به یک نهاد نیست بلکه کمک به مردم و آینده سازان این مرز و بوم است
کد خبر: ۳۰۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 26 September 2016
جلسه ی اقدامات ستاد استقبال از مهر با حضور شهردار اهواز، رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از روسای نواحی آموزش و پرورش شهرستان اهواز برگزار شد.
در ابتدای جلسه، سید خلف موسوی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، دهه ولایت و هفته دفاع مقدس یاد و خاطره دلاوری های رزمندگان و شهدای اسلام را گرامی داشت و گفت:  امنیت کنونی ما مدیون ایثارگری های این عزیزان است و در این میان نقش فرهنگیان اعم از دانش آموزان، معلمان و سایر فرهنگیان بی بدیل است.

وی با تبریک انتخاب هیات رییسه جدید شورای اسلامی شهر گفت: انتخاب دکتر شیرمردی به ریاست شورا و انتخاب هیات رییسه جدید را تبریک می گویم و از زحمات هیات رییسه دوره ی قبل بویژه دکتر علاسوند تقدیر می کنم که در عین حفظ جایگاه شورا تعامل خوبی را با شهرداری برقرار کرد و اطمینان دارم این همکاری در سال پایانی نیز جهت خدمت به شهروندان تداوم خواهد یافت .

وی همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر که به مقوله ی آموزش و پرورش اهتمام جدی دارند تشکر کرد.

شهردار اهواز در خصوص اقدامات انجام شده جهت ستاد استقبال از مهر گفت: اواخر تیرماه حکم ریاست ستاد استقبال از مهر را ابلاغ کردم که در همان مقطع با انتقاداتی از جانب برخی رسانه ها مواجه شدم که چرا زود این حکم صادر شده است. پس از آن کمیته های مختلف تشکیل شد  و جلسات و برنامه ریزی مختلف با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و سایر مدیران این حوزه برگزار شد و این عملکرد فعلی نتیجه زحمات چند ماهه ی همکارانم در معاونتها و مناطق مختلف شهرداری است.

وی افزود: تنها در حوزه ترافیک، همزمان با بازگشایی مدارس حدود شش میلیارد تومان پروژه تعریف و اجرا شد و معاونت ترافیک و سازمان تاکسیرانی خدمات گسترده ای به خصوص در زمینه ی سرویس مدارس که دغدغه ی همیشگی والدین بود ارائه دادند و فضاسازی گسترده ای در استقبال از مهر و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز در سراسر شهر انجام شد که قابل تقدیر است.

سید خلف موسوی تاکید کرد: با توجه به اینکه ما موظف به اجرای دقیق مصوبات شورای اسلامی شهر هستیم، کلیه ی مواردی که در بودجه امسال توسط شورای اسلامی شهر ابلاغ شده بود اجرا گردید و در برخی موارد نیز بیش از وظایف خود خدمات انجام شد. محوطه بسیاری از مدارس که در برنامه نبودند نیز آسفالت شدند زیرا  اعتقاد دارم  آموزش و پرورش موضوعی عمومی و حیاتی است  و کمک به آموزش و پرورش، کمک به یک نهاد نیست بلکه کمک به مردم و آینده سازان این مرز و بوم است و در هیچ دوره ی مدیریت شهری به این اندازه به امر مهم تعلیم و تربیت توجه جدی نشده است.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری پس از مدتها، سهم پنج درصد عوارض آموزش و پرورش پرداخت شد که در سه سال اخیر نیز سالیانه حدود 3 میلیارد تومان به این نهاد پرداخت می شود و در بودجه سالیانه بودجه نیز پیش بینی می شود.

شهردار اهواز با اشاره به متوقع بودن کلیه ی دستگاهها از شهرداری گفت: خوشبختانه یا متاسفانه بسیاری از ارگانها از شهرداری انتظاری فراتر از وظایف ذاتی شهرداری دارند. بسیاری از دستگاههای فرهنگی در شهر وجود دارند اما مجری بسیاری از برنامه های فرهنگی شهرداری است یا حداقل در آن مشارکت دارد همانند همایش پرشکوه ولایت و نیز برنامه های گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر و ..... که این امر ناشی از گرایش فرهنگی اعضای شورای شهر نیز هست و ما همچنان آماده ی ادامه ی این روند هستیم.

وی تاکید کرد: البته بضاعت و امکانات ما نیز محدود است و نباید به شهرداری نگاه طلبکارانه داشت.

سید خلف موسوی در پایان ضمن اعلام آمادگی مجدد برای کمک به آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای شورا در این خصوص گفت: می توان از سایر ارگانها نیز برای حمایت از مدارس مدد جست زیرا کمک به رسالت عظیم تعلیم و تربیت وظیفه ای همگانی است.

در ادامه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز نیز در گزارشی به بخشی از فعالیتهای انجام شده در این حوزه اشاره کرد و همچنین مدیران نواحی آموزش و پرورش در سخنانی ضمن تشکر از حمایت شهرداری اهواز به بیان دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار