بنا به اهمیت اقتصادی و نقش فوق العاده خرما برای استان خوزستان و در راستای سیاستهای کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز، نشست هم اندیشی فعالان استانهای خرما خیز کشور در اهواز برگزار می شود.
کد خبر: ۳۰۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 26 September 2016

  
به گزارش تابناک خوزستان، استان خوزستان مهم‌ترین قطب کشاورزی کشور است که نه ‌تنها در حال ‌حاضر نقش تعیین ‌کننده‌ای در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی دارد، بلکه باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه نقشی بی‌بدیل در توسعه آینده کشاورزی کشور خواهد داشت.

با توجه به این که استان خوزستان یکی از استانهای پر استعداد در زمینه کشاورزی بویژه در نخلداری و محصول خرما به شمار می رود و مهمترین افتخارات این استان داشتن مقام نخست در زمینه صادرات خرما با سهم بیش از ۵۰ درصد کشور می باشد باید متذکر شد که میزان صادرات خرمای استان خوزستان حدود 65 هزار تن است که با احتساب متوسط قیمت هر کیلوگرم 7/0 دلار حدود ارزش کل صادرات استان حدود 45 میلیون دلار است.

خرما يكي از محصولات خوزستان است كه از اين منظر جزو دو استان اول توليدكننده خرما در كشور است، در دنيا هفت ميليون تن خرما توليد مي شود كه يك ميليون و 100 هزار تن آن در ايران و 200 هزار تن آن يعني 25 درصد توليد كشور متعلق به خوزستان است.

بدین منظور در جهت توسعه صادرات و بهبود کیفیت خرمای صادراتی استان خوزستان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اقدام به برگزاری نشست ملی استان های خرماخیز نموده است.

رییس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ضمن بیان مطلب فوق گفت:بنا به اهمیت اقتصادی و نقش فوق العاده خرما برای استان خوزستان و در راستای سیاستهای کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز، نشست هم اندیشی فعالان استانهای خرما خیز کشور در اهواز برگزار می شود.

سید سلطان حسینی امین افزود: این نشست تخصصی و ملی در جهت تحقق اهداف مورد نظر در تاریخ هفتم مهر ماه جاری تشکیل می شود.

وی در ادامه اهداف شاخص این نشست ملی را تبادل تجربه میان استانهای خرماخیز در راستای بهبود تولید و توسعه آن، بررسی چالشهای اساسی در مسیر ارتقای بهره وری، تولید و رونق مراکز عمده تولید این محصول استراتژیک،  هم اندیشی در راستای توسعه بازارهای صادراتی، بررسی و احصاء راهکارهای ارتقاء و بهبود کیفیت خرمای صادراتی و بررسی روشهای بازارشناسی، بازاریابی و تجارت خرما در کشورهای مقصد عنوان کرد



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار