صبح امروز جمعی از مدیران و پرسنل شهرداری اهواز با هدف ترویج استفاده از دوچرخه و استفاده کمتر از خودرو مسیری را در بلوار ساحلی کیانپارس جنب کتابخانه مرکزی رکاب زدند تا این اقدام آغازی برای حرکت در مسیر رسیدن به شهری با هوای سالم باشد.
کد خبر: ۳۰۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 27 September 2016

صبح امروز جمعی از مدیران شهرداری اهواز به صورت نمادین و تحت عنوان«سه شنبه های بدون خودرو» در بلوار ساحلی کیانپارس به دوچرخه سواری و رکاب زنی پرداختند.

امروز سه شنبه ششم مهرماه همایش «سه شنبه های بدون خودرو» ویژه آقایان با حضور امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری و جمعی دیگر از مدیران شهرداری از ساعت ۸ صبح در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار شد. این اقدام به همت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز و هیئت دوچرخه سواری استان خوزستان انجام پذیرفت و مدیران شهرداری در بلوار ساحلی کیانپارس با هدف فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه به جای خودرو ،به دوچرخه سواری پرداختند.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز و رئیس هیئت دوچرخه سواری خوزستان در خصوص این همایش گفت: صبح امروز جمعی از مدیران و پرسنل شهرداری اهواز با هدف ترویج استفاده از دوچرخه و استفاده کمتر از خودرو مسیری را در بلوار ساحلی کیانپارس جنب کتابخانه مرکزی رکاب زدند تا این اقدام آغازی برای حرکت در مسیر رسیدن به شهری با هوای سالم باشد.

وی در ادامه گفت:با توجه به اینکه امروزه زندگی افراد به صورت ماشینی درآمده و فرصت کمتری برای پرداختن به ورزش برای شهروندان باقی می ماند این بی تحرکی موجب بروز بیماری های فراوانی در افراد می شود. از سویی دیگر استفاده بیش از حد از خودرو موجب افزایش آلودگی هوا شده و زمینه بروز بیماری های تنفسی و آلرژیک بیشتر فراهم می گردد و علاوه برآن محیط زیست نیز در معرض آسیب و خطر قرار می گیرد.

معاون شهردار اهواز گفت: فاصله گرفتن از برخی تکنولوژی های روز از جمله استفاده کمتر از خودرو می تواند زندگی سالمتر و شادابتری را برای ما به ارمغان بیاورد. امیدواریم روزی فرا برسد که تمامی مدیران و پرسنل شهرداری و سایر ارگانها نه تنها سه شنبه ها بلکه تمام روزهای هفته با دوچرخه به محل کارخود بروند و به سلامتی خود و پاکیزگی هوای شهر کمک کنند.

آهن جان افزود: همایش امروز ویژه آقایان بود ولی با توجه به نیاز بانوان به تحرک و ورزش ، برنامه های مشابهی نیز برای بانوان در نظر گرفته ایم . بانوان اهوازی می توانند برای دوچرخه سواری از محل پیست دوچرخه سواری استان خوزستان و پارک بانوان استفاده کنند. از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز و هیئت دوچرخه سواری خوزستان ، دوچرخه هایی برای استفاده بانوان در این فضاها در نظر گرفته شده است تا در فضایی امن با آسایش خیال بتوانند به ورزش دوچرخه سواری بپردازند.

همایش «سه شنبه های بدون خودرو» با حضور مدیران شهرداری برگزار شد

همایش «سه شنبه های بدون خودرو» با حضور مدیران شهرداری برگزار شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار