جلسه نخبگان دانشگاهی و پزشکی استان که متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاههای شهید چمران، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و آزاد اسلامی با استاندار خوزستان بود امروز جمعه 23مهرماه برگزار شد
کد خبر: ۳۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 15 October 2016
استاندار خوزستان با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم وتاسوعا وعاشورای حسینی در ابتدابا  سپاسگزاری از جمع نخبگان ، نصحیت و نقد آنان را  مغتنم دانست.

دکترغلامرضا شریعتی اظهار کرد: استان خوزستان یکی از استراتژیک ترین استان های کشور است و بعد از پایتخت بیشترین تاثیر را در تولید ناخالص ملی را دارد  وهمچنین خوزستان دارای فرصت های متنوعی از قبیل زمین های حاصلخیز ، 25 تا 30 درصد آب های شیرین کشور در این استان جاری است و دسترسی به دریای آزاد، بنادر بزرگ و پتروشیمی این استان را به یگ مگا استان تبدیل کرده و مشکلات آن نیز بسیار بزرگتر از پروژه های استان های دیگر است .

وی خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی شهرهای استان خوزستان در سه بخش تعریف شده اند که شامل آب غدیر به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی دنیا که 26 شهر را در بر می گیرد، آب جنوب شرق و آبرسانی شمال استان می باشند.

دکتر شریعتی گفت:در این مدت مسائل را به صورت علمی دنبال کرده ام و با مطالعات قبلی و مشورت مدیران و کارشناسان در جلسات و به  شهرستان ها می روم و از قبل با پرس و جو به مشکلات شهرها واقفم و اگر راه حلش امکان پذیر بود قول مساعد می دهم.

وی همچنین تاکید کرد:اولویت مان جذب سرمایه گذاری ،رفع موانع تولید وایجاد بستر مناسب برای این کار است.

استاندار خوزستان افزود:مقرر کرده ایم در حوزه اقتصادی پنجره ای واحد تشکیل شود وهمه ی دستگاه های زیربط نماینده ای مجزا داشته باشند و وقتی سرمایه گذار مراجعه میکند در یک جا ومتمرکز کارهایش رسیدگی شود.نه اینکه سرمایه گذاران درگیر رفت وآمد وپاس کاری به ادارات مختلف شوندو از سرمایه گذاری در استان  دلسرد شوند.

شریعتی بیان کرد:در استان خوزستان به علت پتانسیل های زیادی که وجود دارد فرصت سرمایه گذاری به نسبت سایر استانها بیشتر بوده ولازم است شرایط لازم برای ترغیب آنان فراهم شود.

وی در جمع اساتید برجسته استان درخواست کرد:باید کار فرهنگی هم شود ودانشگاهیان در این زمینه می توانند نقش مهمی ایفا کنند.متاسفانه حتی برخی مسولان نیز روحیه جذب سرمایه گذار وایجاد شرایط لازم وکمک به سرمایه گذاری را در استان ندارند.

 استانداری خوزستان در این جلسه پرفسور امیدعلی کرمزاده استاد ریاضی ، دکتر پازیار جراح ، دکتر ورناصری استاد دانشگاه، دکتر کیخایی فوق تخصص و سرطان و دکتر جواد حردانی و دکتر جان نژاد رئیس دانشکده دندانپزشکی  به نمایندگی از سایر اساتید نکاتی را بیان داشتند.

مشکلات استان خوزستان ، نبود مدیریت قوی در دستگاه های اجرایی، عدم برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات، و نبود وحدت نظر مسئولین و نرفتن صدای واحد از استان به مرکز بخشی از مشکلاتی بود که این  اساتید اظهار داشتند.

 اساتید دانشگاه در این جلسه عدم حمایت از سرمایه گذاران را باعث فرار دادن سرمایه ها ازاستان دانسته و از استاندار خواستند در این زمینه از سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیرین حمایت ویژه به عمل آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار