اعضای شورای دانش آموز استان خوزستان شنبه 24 مهر همراه با مسئولین سازمان دانش آموزی با استاندار جوان دیدار و گفت و گو کردند
کد خبر: ۳۱۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 16 October 2016
برای نخستین بار پس از تصدی کرسی استانداری توسط غلامرضا شریعتی، اعضای شورای دانش آموزی و مجمع دانش آموزی استان با ایشان در سالن جلسات استانداری دیدار و گفت و گو کردند.

در این جلسه که مسئولین سازمان دانش آموزی استان نیز حضور داشتند ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اظهار خرسندی از حضور در جمع جوانان پر شور و مطالبه گر استان اذعان داشت: با وجود تبعات حاصله از هشت سال جنگ تحمیلی در استان و عقب ماندگی های پیش آمده بنده به شخصه نگران آینده این استان و جوانانش بودم که با دیدن شما جوانان و دانش آموزان جدی و فعال و باانگیزه به آتیه این مردم امیدوار شدم.

استاندار خوزستان مشاور جوان خود را انتخاب می کند

استاندار خوزستان به نیاز حضور مشاوران جوان در فرمانداری ها اشاره کرد و افزود: دنبال اختصاص جایگاهی در فرمانداری ها و حتی شهرداری ها جهت حضور مشاوران جوان و مشاور دانش آموزی هستم و به زودی این مهم به مراجع ذیربط ابلاغ خواهد شد چراکه مسائل مبتلا به اموزش و پرورش و جوانان دارای اهمیت ویژه ای در استان  و استانداری است. در همین راستا بنده نیز لازم می دانم مشاوری جوان در استانداری حضور داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اهمیت آموزش و پرورش را برشمرد و گفت: من خود به نوعی معلم هستم وبه این حرفه علقه ای دیرین دارم. آموزش و پرورش را یکی از زیر ساخت های توسعه می دانم و مؤید گفته های بنده تشکیل جلساتی مستمر با مدیر کل آموزش و پرورش استان و معاونین ایشان و مدیران برخی نواحی در جلسات هفتگی پنجشنبه ها جهت بررسی مسائل اورژانسی در حوزه های خدمت آن ها و تخصیص اعتبارات نقدی و غیر نقدی در مرتفع سازی این مشکلات است. بنده همواره پیگیر مسائل مالی و مطالبات فرهنگیان خواهم بود.

جلسات مستمر استاندار با جوانان در دستور کار

شریعتی ادامه داد: در مدتی که در جایگاه استاندار به خدمت مشغول شده ام،  جای خالی این گونه جلسات با حضور دانش اموزان و جوانان کاملا محسوس بوده و بنده ، خود استمرار این نشست ها را با سازمان دانش اموزی به صورت فصلی یا ماهانه پیگیر خواهم بود.

علیرضا مسرور، رئیس سازمان ضمن معرفی سازمان دانش آموزی و تشکل های جهارگانه دانش آموزی فعال در آن گفت: عصاره 900 هزار دانش آموز پس از طی فرایند مدرسه، شهرستان و استان وارد مجلس دانش آموزی کشوری می شوند که در حال حاضر خوزستان به ازای هر 100 هزار دانش آموز یک نفر نماینده در مجلس دارند که جمعا اعضا این مجلس 9 نفر هستند و یکی از افتخارات استان در این زمینه حضور عارف عسگر زاده در هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی کشور است.

سازمان دانش آموزی متولی تربیت اجتماعی دانش آموزان

زاهد احمدی معاون سازمان دانش آموزی استان نیز در ادامه تاکید کرد: سازمان دانش آموزی متولی تربیت اجتماعی دانش آموزان در قالب یاور مربیان پیشتاز و فرزانه ، اعضای شوراهای دانش اموزی ، دانش آموز خبرنگار در خبرگزاری پانا آموزش داده می شوند.

احمدی افزود: از دیگر اقدامات سازمان، اعزام کاروان های دانش اموزی عمره و زیارت عتبات عالیات است که تا سال بهمن 94 این اعزام ها ادامه داشت نا اینکه پس از کارشکنی عربستان صعودی در اعزام کاروان های عمره این سفرهای زیارتی فرهنگیان و دانش آموزان به عتبات عالیات محدود شده است که دراین راستا خوزستان و سازمان دانش اموزی میزبان 11 استان در پذیرایی اسکان و اعزام این کاروان ها از مرز چزابه می باشد. 

گفتنی است: در ابتدای جلسه اعضای شورا و مجمع دانش آموزی استان تک تک مسائل و مشکلات حوزه انتخابی و مطالبات مجلس دانش آموزی را به سمع استاندار رساندند و از اقدامات انجام شده در مدت حضور خود در این تشکل دانش آموزی و آثار مثبت تعامل با مسئولین در حل مشکلات استان و حوزه های انتخابیه خود سخن گفتند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار