ریيس بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت
دكتر ملك حسيني در ادامه گفت: مراكز خيريه نبايد به دولت وابستگي داشته باشند و بدون هيچ انتظاري از دولت بايد به بيماران كمك كنند.وي افزود: متاسفانه برخي مراكز خيريه ما به نان داني تبديل شده و برخي افراد كه ميخواهند اسم و رسمي به هم بزنند در اين خصوص فعاليت مي كنند و بايد بگويم وقتي اخلاص نباشد كار خير باطل است.
کد خبر: ۳۲۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 10 November 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای انجام دیالیز یک بیمار سالانه 48 میلیون تومان در کشور هزینه می شود.
دكتر محمد هادي ايمانيه در همايش سالانه مديران انجمنهاي خيريه حمايت از بيماران كليوي كشور كه در شيراز برگزار شد افزود: هزينه هر بار دياليز در كشور 300 هزار تومان است و با توجه به اين كه هر بيمار 160 بار در سال دياليز ميشود تحميل اين هزينه ها بر حوزه درمان نگران كننده است.
وي يادآور شد: ديابت، فشار خون بالا و مصرف غيرمنطقي داور سه عامل اصلي نارسايي كليه در استان است و با پيشگيري مي توان 80 درصد موارد جديد نارسايي كليه را كاهش داد.
دكتر ايمانيه گفت: در سال هاي 93، 94 و 95 تولد جديد نوزاد مبتلا به تالاسمي در فارس نداشتهايم و اين امر با انجام پيشگيرانه اتفاق افتاده است كه براي كنترل بيماريهاي كليوي نيز بايد به همين شكل اقدام كرد.
ریيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: با توجه به مشكلات بيماران كليوي، احتمال پسزدگي پيوندها و بروز عفونت و سرطان همچنين نياز به داروهاي گران قيمت در اين خصوص تمركز فعاليت ها بر امور پيشگيري ضروري است.
دكتر ايمانيه يادآور شد: امسال60 هزار مبتلا به فشار خون و 57 هزار ديابتي كه از بيماري خود اطلاع نداشتند را در فارس شناسايي كرده ايم و در همين خصوص به پزشكان خانواده تكليف كرده ايم كه بيماران مربوطه را شناسايي كنند.
وي گفت: 8 درصد افراد بالاي 30 سال فارس ديابت و 22 درصد فشار خون بالا دارند و شناسايي آن ها ضروري است.
دكتر ايمانيه افزود: مصرف دارو براي بيمار مثل استفاده از صابون براي لباس مي ماند به اين معني كه هر دارويي كمتر از 50 تا 60 عارضه نمي تواند داشته باشد بنابراين مصرف منطقي دارو اهميت بسزايي دارد.
وي يادآور شد: اقدامات مطلوبي در استان در خصوص مصرف منطقي دارو انجام گرفته و در اين خصوص سامانه اي ايجاد كرده ايم به طوري كه اين طرح در كشور به دانشگاه علوم پزشكي شيراز واگذار شده و مصرف برخي داروها را تا 60 درصد كاهش دادهايم.
در هر اداره اي بايد شعري از سعدي نصب شود
ریيس بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز با اشاره به اهميت انجام كارهاي خير گفت: اين كه دائم به فكر خودمان باشيم راه به جايي نميبريم و بايد خالص، پاك، بيريا و بدون تظاهر كار خير انجام داد و اخلاص از جواهراتي است كه در وجود برخي افراد مشاهده مي شود.
دكتر ملك حسيني در ادامه افزود: شيراز مهد فرهنگ دنيا است و در هر اداره اي بايد شعري از سعدي نصب شود و به نظر ميرسد در اين خصوص در كشور كمي كم لطفي وجود دارد.
وي يادآور شد: شيراز يك جاي بهشتي است و سعدي يكي از خداشناسترين انديشمندان ايران است.
دكتر ملك حسيني در ادامه گفت: مراكز خيريه نبايد به دولت وابستگي داشته باشند و بدون هيچ انتظاري از دولت بايد به بيماران كمك كنند به عنوان مثال برخي مراكز خيريه در پاكستان فعاليت دارند كه وقتي وارد آن ميشويم شاه و گدا يكي است و امكاناتي كه به افراد ارايه مي دهند يكسان است.
وي افزود: متاسفانه برخي مراكز خيريه ما به نان داني تبديل شده و برخي افراد كه ميخواهند اسم و رسمي به هم بزنند در اين خصوص فعاليت مي كنند و بايد بگويم وقتي اخلاص نباشد كار خير باطل است.
دكتر ملك حسيني در ادامه گفت: اين كه مردم اعضايشان را پس از مرگ مغزي اهدا ميكنند تاج جواهرنشاني بر سر ما در دنيا است اما يك روي سياه اين سكه كه هر وقت حرفش مي شود من خيس عرق مي شوم خريد و فروش كليه است كه همه جاي دنيا قدغن است.
ریيس بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز از مديران انجمنهاي خيريه حمايت از بيماران كليوي سراسر كشور درخواست كرد كه عليه فروش كليه قيام كنند.
دكتر ملك حسيني گفت: حدود 98 درصد پيوندها در فارس از مرگ مغزي است و تنها 2 درصد از آن زنده و آن هم از بستگان مي باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار