امیدواریم گام بعدی این نمایشگاه، که همسو با مصوبه کارگروه اقتصاد مقاومتی نیز است، برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در خارج از کشور باشد تا سرمایه‌گذاران دیگر کشورها به صورت مستقیم با ظرفیت‌های استان آشنا شوند و بتوانیم نسبت به جذب آن‌ها اقدام کنیم.
کد خبر: ۳۳۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 22 November 2016
 امید حاجتی در نشست خبری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان که روز گذشته ( دوشنبه  یکم آذرماه ) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: يكي از ویژگی‌های بارز در برگزاری این نمایشگاه آن است که برای اولین بار این فرصت به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده تا بتوانند به جذب سرمایه‌گذار بپردازند و این امر در راستای برنامه‌ها و مصوبه‌های کارگروه اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که 40 شرکت بزرگ دانش‌بنیان استان به معرفی 110 فرصت دانش‌بنیان در این نمایشگاه می‌پردازند، افزود: ویژگی دیگر این نمایشگاه این است که به شهرداری‌ها بخصوص شهرداری‌های کوچک که امکان حضور و ارائه ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را در نمایشگاه‌های بزرگ ندارند، فرصتی داده شده تا بتوانند در جهت توسعه شهرهای خود به جذب سرمایه‌گذار بپردازند.

حاجتی با اشاره به این‌که برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان، گام دوم این استان برای جذب سرمایه‌گذار در پسابرجام است، عنوان کرد: خوزستان در گام اول به منظور جذب سرمایه‌گذار، در نمایشگاه بین‌المللی کیش شرکت و در این نمایشگاه حدود 20 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان گام دومی است که در سطح استانی انجام می‌شود و کاملاً همسو با مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی است تا به این ترتیب ظرفیت‌های استان معرفی شوند و دستگاه‌ها بتوانند نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

حاجتی ادامه داد: یکی از زیرساخت‌های اساسی در جذب سرمایه‌گذار، ظرفیت‌هایی است که در استان وجود دارد و شامل منطقه آزاد اروند، بندر امام، بندر شادگان، منطقه ویژه شوش و ... می‌شود. همچنین وجود شهرک‌های تخصصی کشاورزی در خوزستان یکی دیگر از مزیت‌هایی است که به دنبال آن هستیم تا آن‌ها را ارتقا دهیم و شرایط را برای حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران مهیا کنیم و در این زمینه تقریباً شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان و جذب سرمایه‌گذار بیان کرد: باید با کوتاه کردن زمان اخذ مجوزات منابعی را برای استان جذب کنیم که موجب افزایش میزان تولید و بهبود وضعیت اشتغال در استان شود.

وی گفت: استان خوزستان می‌تواند پایلوت اقتصاد بدون نفت در کشور شود اما این مساله نیازمند بازنگری در سطح تشکیلات اجرایی و در رأس آن اختیارات استاندار خوزستان است زیرا خوزستان دومین اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است و سطح اختیارات استاندار آن نباید مانند سایر استان‌ها باشد و استاندار باید از اختیارات بالاتری بهره ببرد.

حاجتی خاطرنشان کرد:‪ بازنگری در منابع و مصارف استان نیز باید انجام شود تا تمام منابع استان بجزء درآمدهای نفتی، در درون استان مدیریت شوند. آنگاه می‌توانیم خوزستان را به عنوان پایلوت اقتصاد بدون نفت و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اداره کنیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: امید حاجتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار