در کشور عراق ظرفیت و فرصت‌های زیادی برای صادرات برای کشور ایران وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 03 December 2016
 ابراهیم محمدرضازاده nvسیزدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در زمینه صنایع دستی و گردشگری استان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاوس اظهار داشت: در کشور عراق ظرفیت و فرصت‌های زیادی برای صادرات برای کشور ایران وجود دارد.

اتاق مشترک یاران و عراق رایزن بازرگانی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: ۹۵ کالای کشور عراق وارداتی است و از آنجایی که ایران بیشترین طول و گذر مرزی را با عراق دارد، می‌توانیم بازار صادراتی خوبی برای ایران ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: پس از چین، کشور ایران بیشترین صادرات به عراق را دارد و ۵ برابر قابلیت و قدرت صادرات را داریم و حاشیه سود فراوانی برای تجار وجود دارد.

رضازاده اظهار کرد: در برنامه‌هایی که داریم قرار است ۳ مرکز تجاری در سلیمانیه، بغداد و نجف دایر کنیم و همچنین در کردستان و بصره نیز رایزن بازرگانی مستقر کنیم.

رایزن بازرگانی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار داشت: تاسیس فروشگاه عرضه مستقیم کالا، همکاری با شرکت‌های مصالح ساختمانی، مواد غذایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رونق مستقیم کالا در محل، سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت با عراق و حضور مستقیم تولیدکنندگان و زنجیره تامین تا حلقه نهایی به دست مصرف‌کننده توسط ایران از دیگر برنامه‌های ماست.

وی تصریح کرد: در ۱۳ سال گذشته، ۱۷ برابر صادرات به میزان ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار داریم.

رایزن بازرگانی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار داشت:حجم تبادلات دو کشور ۱۳ میلیارد دلار است و حدود ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات میوه داریم.

رضازاده تصریح کرد:۹۰ درصد کاشی و سرامیک، ۹۰ درصد کشمش و ۸۰ درصد خودرو عراق توسط ایران تامین می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار