معاون بهره برداری شرکت آبفا اهواز خبر داد؛
خدمات لایروبی حوضچه های فاضلاب در سطح شهر اهواز(شرق و غرب) در قالب ۳۰اکیپ از اوایل شهریور ماه تا پایان سال جاری انجام می گردد
کد خبر: ۳۳۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 04 December 2016
معاون بهره برداری این شرکت گفت: خدمات فوق با به کارگیری دو پیمانکار به صورت جداگانه در راستای راهبری ایستگاه های پمپاژ و رفع اتفاقات فاضلاب در سطح شهر انجام می پذیرد.

سعید دشتی زاده افزود: پیمانکاررفع اتفاقات فاضلاب در سطح شهر موظف گردیده است به مدت سه سال  با استفاده از ۱۴ دستگاه کامیون جنتکس، واترجت همواره در حالت آماده باش قرار گیرد.

دشتی زاده با اشاره به حساسیت کار در حوزه رفع اتفاقات فاضلاب با توجه به آغاز فصل بارندگی ها خاطر نشان کرد: در کلانشهر اهواز به دلیل عدم وجود سیستم دفع آب های سطحی در این فصل مشکلات عدیده ای دچار شبکه های فاضلاب می گردد.

وی عمده این مشکلات را اینگونه بیان نمود: ورود گل و لای سطح معابر به همراه پسماندها درون شبکه فاضلاب ایجاد رسوب و انسداد خطوط می نماید که عمدتا شرکت  مجبور به اجرای عملیات لایروبی فاضلاب در اکثر نقاط شهر می شود، ورود یکباره حجم وسیعی از آب نیز به شبکه یادشده سبب نشست خطوط پس ار بارندگی می گردد.

تخلیه پسماند بازارچه های میوه و تره بار، مرغ و ماهی معضل بزرگ دیگری است که در همه فصول به خصوص به صورت حاد هنگام بارندگی ها دامنگیر شبکه فاضلاب شهر می باشد یعنی همان گرفتگی و سرریزهایی که بسیاری از شهروندان به دنبال دلیل آن هستند.

معاون بهره برداری شرکت آبفا اهواز از خرید تجهیزات جدید جهت ایستگاه های پمپاژ فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال خبر داد وگفت:تمامی این تجهیزات قبل از فصل بارندگی و در راستای پیشگیری از بروز مشکلات به هنگام ریزش های جوی خریداری شده است.

سعید دشتی زاده با بیان اینکه بر طبق آئین نامه ها و دستورالعمل های شرکت مهندسی آبفا کشور این تجهیزات و اکیپ های لایروبی هیچگونه تعهدی نسبت به آب های سطحی ندارند ، اظهار کرد: همانگونه که بیان شد عدم وجود سیستم دفع آب های سطحی حجم وسیعی از این امکانات را در فصل بارندگی صرف معضلات ناشی از ورود آب های سطحی و نخاله ها به همراه آن به شبکه های فاضلاب می نماید.

وی در ادامه از مابقی قراردادهای جدید این شرکت در سال جاری خبر داد و افزود: این قراردادها منجر به انتصاب یک پیمانکار جهت نصب درب و رینگ حوضچه های فاضلاب با اعتباری بالغ بر هفت میلیاردریال ،فعالیت شش اکیپ عمران فاضلاب به صورت شبانه روزی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به کارگیری حدود ده پیمانکار توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب در سطح شهراهواز با اعتبار تقریبی ۸۰۰ میلیارد ریال گردیده است.

وی مناطقی که شامل اصلاح و توسعه این شبکه هستند را شامل: ملاشیه، زرگان، کوی جواهری، آل صافی، علوی، کمپلوی جنوبی و عین دو عنوان نمود.

منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت آبفا اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار